لطفا منتظر باشید

اجاره ون گردشگری و توریستی با راننده و دربست

اجاره ون گردشگری و توریستی با راننده و دربست
اشتراک گذاری


صنعت اجاره خودرو جز کسب و کارهایی است که در چند سال اخیر رشد بسیار زیادی داشته است. در حقیقت بنا به مزایای بسیار زیاد اجاره انواع مختلف خودرو، مردم زیادی جذب آن شده و برای پاسخ دهی به نیاز های متقاضیان، شرکت ها و موسسات بسیاری به وجود آمده است.

یکی از محبوب ترین دسته خودرو های کرایه ای مربوط به ون های گردشگری می شود. در کشور ایران تعدادی از خودرو ون ها از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و اکثر شرکت ها برای اجاره ون گردشگری از این خودرو ها استفاده می کنند.

اجاره ون گردشگری


اجاره ون گردشگری و یا اجاره ون مسافرتی یک صنعت پر طرفدار در حوزه­ توریسم و گردشگری است که سفرهای درون شهری و حتی برون شهری را تسهیل کرده و امکان سفرهای چند نفره و دسته جمعی را برای گروه های مختلف فراهم آورده است.

امروزه در اغلب شهرهای ایران امکان استفاده از ون های گردشگری وجود دارد اما در تهران ارائه­­ خدمات مربوط به این ون ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و موسسات بیشتری در حال خدمات رسانی در این زمینه هستند. اگر به سفرهای کوتاه و جمعی علاقه مندید خواندن این مقاله را از دست ندهید، شاید همین روزها بخواهید یک ون گردشگری را اجاره کنید.

همه چیز درباره کاربرد های خودرو ون

یکی از موارد معمول استفاده از ون های گردشگری مربوط به سفرهای خانوادگی و دوستانه است. در این موارد معمولا تعداد افراد زیاد بوده و برای انجام سفر به بیشتر از یک خودروی شخصی نیاز است و یا مسیر سفر، مسیر زیبا و لذت بخشی است که افراد حاضر نیستند به واسطه­ رانندگی این لذت را از دست بدهند.
شاید هم ترجیح می دهند به جای دو ماشین متفاوت، همه کنار هم در یک ماشین باشند و لذت سفر را با هم شریک شوند. در همه­ این موارد اجاره­ یک ون گردشگری می تواند راه حل مناسبی باشد و همه­ اهداف شما از سفر تامین کند.
از دیگر موارد استفاده از ون های گردشگری در هتل ها و اقامتگاه ها در مناطق توریستی است. بسیاری از هتل ها و اقامتگاه ها ارائه خدمات به مسافرانشان را محدود به محل اقامت و تهیه­ غذا نمی کنند و برای اوقات فراغت مسافرانشان نیز برنامه ریزی می کنند.
داشتن برنامه های تفریحی در طول مدت اقامت از آپشن هایی است که بسیاری از مسافران در انتخاب هتل و محل اقامت آن را در نظر می گیرند.
هتل ها با اجاره ون گردشگری در طول روزهای اقامت این امکان را برای مسافران فراهم می کنند تا بتوانند از نقاط تفریحی، مراکز خرید و رستوران های معروف و پر طرفدار شهر دیدن کنند و از اقامتشان در شهر مورد نظر بیشترین بهره را ببرند
یکی دیگر از موارد استفاده از ون های گردشگری در مدارس و مهدهای کودک است. بسیاری مهد کودک ها و مدارس برای برگزاری اردوهای تفریحی درون شهری و کوتاه مدت و یا برای بازدیدهای علمی از مراکز مرتبط با مطالب درسی، از اجاره­ ون های گردشگری استفاده می کنند. استفاده از این ون ها روشی ایمن و در عین حال با هزینه مناسب برای مدارس و خانواده هاست.
اجاره ون گردشگری در تهران صرفا محدود به سفرهای داخلی نمی شود و امکان سفر به کشورهای همسایه نیز از طریق ون های گردشگری فراهم است. مجریان بسیاری از تورهای سیاحتی و زیارتی برای سفر به کشورهایی همچون ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، عراق و … از اجاره ون گردشگری استفاده می کنند.
نه فقط تورهای گردشگری که اشخاص حقیقی هم می توانند از این امکان برای سفر به کشورهای هم مرز با ایران استفاده کنند.

انواع اجاره ­های مربوط به ون گردشگری


ون های گردشگری این امکان را دارند تا به صورت یک طرفه یا دو طرفه مورد استفاده قرار گیرند. در اجاره­ یک طرفه شما می توانید ون گردشگری را فقط برای رفتن از تهران به مقصد خود و یا بازگشت از شهر دیگری به تهران اجاره کنید. اما در اجاره­­ دو طرفه شما ون را برای رفتن از تهران به شهر دیگری و برگشتن از آن در اختیار خواهید داشت.

در اجاره دو طرفه در طول مدت اقامت در شهر مقصد ون و راننده همراه شما خواهند بود و در آنجا نیز می توانید برای گردش و رفت و آمد از آن استفاده کنید. البته در این مورد، محل اقامت و تهیه­ غذای راننده بر عهده­­­ شخص اجاره کننده خواهد بود.

همچنین شما می توانید به دو طریق اقدام به خودرو ون کنید، یکی اجاره خودرو ون با راننده و دیگری اجاره خودرو ون بدون راننده؛

 

اجاره ون گردشگری با راننده یا بدون راننده؟


اجار­ه­ ون های گردشگری نیز مانند اجاره­ خودروهای دیگر می تواند همراه با راننده یا بدون راننده و به صورت دربستی باشد. اما مراکز و موسسات کمی هستند که ون های بدون راننده را اجاره می دهند و اغلب شرکت ها اجاره­ ون با راننده را پیشنهاد می کنند. یکی از دلایل این موضوع قیمت بسیار بالای ون ها و سنگینی تعهدات مربوط به اجاره ون گردشگری بدون راننده است.

در اجاره­ ون دربستی و بدون راننده اجاره کننده باید یک چک ضمانت به مبلغ قیمت روز ون یا حداقل 80% قیمت واقعی ون را در اختیار موسسه اجاره دهنده قرار دهد. از طرفی رانندگی با ون تفاوت بسیاری با خودروهای سواری داشته و گواهینامه­ مخصوص به خود را نیاز دارد و همه­  افراد امکان رانندگی با آن را ندارند.

 

مزایای اجاره ون گردشگری همراه با راننده


علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد از دیگر مزایای اجاره ون گردشگری با راننده می توان به این نکته اشاره کرد که در اغلب موارد راننده ضمن داشتن گواهینامه های مربوط به رانندگی با ون، به نوعی نقش تور لیدری و راهنمای سفر را داشته و به تمام مسیرهای شهری و برون شهری تسلط دارد. علاوه بر مسیریابی مناسب، نسبت به مناطق تفریحی و دیدنی شهر آگاهی کافی داشته و می تواند بهترین مراکز برای خرید، غذا خوردن یا تفریح را به مسافران پیشنهاد دهد

چرا باید مسافرت با ون را انتخاب کنیم؟

بگذارید کمی واقع بین باشیم؛ هیچکس مسافرت با اتوبوس و یا ماشین شخصی معیوب را نمی پسندد! علاوه بر این، هزینه های سفر با هواپیما نیز می تواند جیب شما را قبل از رفتن به سفر خالی کند! پس در این بین، انتخابی که می ماند، مسافرت با ون است. اجاره ون برای مسافرت، می تواند با هدف سفر های درون شهری و یا برون شهری انجام بگیرد.

یکی از دلایل استقبال بی نظیر مردم از رنت ون بدون راننده و همچنین اجاره ون مسافرتی با راننده، امکانات فوق العاده این ماشین ها است. معمولا در ون های مسافرتی، امکاناتی نظیر وای فای رایگان، صندلی های جادار و متحرک، فضای بسیار زیاد در عقب برای بار و همچنین تعداد صندلی های زیاد را شاهد هستیم.

مسافرت با ون که بین مردم مختلف جهان بسیار محبوب است عبارت است از سفر دوستانه یا خانوادگی با یک ون به طبیعت یا شهر های دیگر. در این نوع مسافرت ون انتخاب می شود زیرا با ماشین های معمولی متفاوت تر می باشد به طوری که تغییرات بسیاری در دکوراسیون این ون ها شده است.

صندلی های پشت این ون ها رو جدا ساخته و آن را شبیه به خانه می کنند به طوری که ون ها به دستشویی، کابینت، گاز اشپزی و … تجهیز می شوند. همین ویژگی ها باعث تبدیل مسافرت کلیشه ای به یک سفر بی نظیر می شود. البته تمامی ون ها به اینگونه نیستند که صندلی های خود را با تجهیزات خانگی تعویض کنند. در برخی از مدل های ون صندلی ها همانگونه برای سرنشینان می مانند.

ویژگی این ون ها نیز به آن است که تعداد بیشتری از افراد ( بین 8 الی 12 نفر) می توانند یک جا و با یک وسیله به سفر بروند که این خود نیز باعث لذت و تجربه بی نظیری برای افراد می شود.

سفر با اجاره خودرو ون مسافرتی چگونه است؟

صبحی زیبا را تصور کنید که تصمیم داشته اید به سفر خانوادگی بروید. حال برای رفتن به سفر، می خواهید سریعا تصمیم بگیرید و در این راستا، می خواهید بهترین وسیله برای سفر خانوادگی خود را انتخاب کنید. مسافرت با ون گزینه درخشانی است که می توانید آن را در اولویت انتخاب های خود قرار دهید!

برای مسافرت با ون، ابتدا باید ون مورد نظر را با توجه به کمپانی سازنده، مدل، امکانات، داشتن راننده و یا نداشتن وی و هزینه آن انتخاب کنید. برای مثال، شما می توانید انواع ون های تویوتا، هیوندای و… را برای سفر خود استفاده کنید. رزرو ون برای مسافرت را بهتر است چند روز قبل از موعد انجام دهید تا به مشکلی برنخورید.

پس از رزرو ون و رسیدن موعد تحویل ون به شما، طی اقداماتی کوتاه، سوئیچ ون دلخواه شما، تقدیم شما می شود! این ون قبل از سپرده شدن به دست شما، چکاپ کامل می شود تا هیچ مشکلی در آن وجود نداشته باشد. پس از اینکه ون را تحویل گرفتید، می توانید برای بستن بار سفر خود آماده شوید!

معرفی مزایای اجاره خودرو ون مسافرتی

همانگونه که پیش تر گفتیم سفر با خودرو ون ویژگی و مزیت های بی شماری دارد که مشخص ترین آن ها عبارت اند از:

تمامی گروه در کنار هم هستید

فضای زیاد ون ها برای مسافرت باعث می شود تا انتخاب آن ها لذت بخش تر باشد.

شاید بتوان گفت مهم ترین ویژگی و پارامتر سفر با ون آن است که تمامی جمع دوستان یا خانواده با هم و کنار یکدیگر هستید، این موضوع لذت سفر دسته جمعی را چندین برابر می کند. همچنین جای کافی برای کلیه چمدان و وسایلی که همراهتان است وجود دارد.

ایمنی بالا

در طراحی و تولید ون ها از قطعات بسیار مرغوب استفاده می شود. از این رو این ماشین ها در هنگام خطرات احتمالی مانند تصادف، آتش سوزی و… مقاومت و امنیت بسیار بالایی را از خود نشان می دهند. صندلی های مخصوص کودک در ون ها نیز خیال شما را از بابت کودکان دلبندتان راحت می کند.

همچنین بیمه شدن مسافرین ون در طول سفر می تواند مزیتی فوق العاده برای شما باشد.

راحتی با اجاره خودرو ون مسافرتی

یکی دیگر از دلایلی که مردم دوست دارن با ون به سفر بپردازند راحتی این خودرو ها می باشد. به طوری که هم طراحی داخلی و هم فضای داخلی و هم تجهیزات ای که داخل خودرو است همه و همه باعث راحتی بیش از اندازه در طول سفر و عدم خستگی می شود. ون ها راحتی سفر بی نظیری را به شما ارائه می دهند. سواری ون ها بسیار راحت تر از خودرو های سواری است و می تواند در اولین لحظه ورود به این خودرو نیز آن را حس کنید!

مهم نیست در چه فصلی سفر می کنید! سیستم های سرمایش و گرمایش درون ون ها قدرتمند است و نیاز شما را رفع می کنند.

نحوه خرید و تهیه ون

شما می توانید از بنگاه های مختلفی به خرید یک ون اقدام کنید. اما از آنجایی که قیمت این خودرو ها زیاد بوده و نمی توان برای کارهای روزمره از آن استفاده کرد به همین خاطر خرید یک خودرو چند صد میلیونی کمی غیر منطقی می باشد. از این رو افرادی که قصد سفر با خودرو ون را دارند بیشتر از شرکت های مختلفی  به اجاره ون اقدام مینمایند. قیمت اجاره ون با در نظر گرفتن تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند بسیار معقول و اقتصادی می باشد.

جمع بندی و سخن آخر

در این مقاله، بررسی کلی درباره مسافرت با ون و شرایط آن را داشتیم. برای اجاره ون سعی کنید چند روز قبل از سفر اقدام به رزرو کنید تا بهترین ون مورد نظر شما در اختیارتان قرار بگیرد. ون ها در مدل ها و با شرایط متفاوتی ارائه می شوند؛ تمامی این شرایط را با توجه به مدل ون ها بررسی کنید و سپس تصمیم بگیرید.

سعی کنید برای مسافرت با ون، مسیری را که بلد هستید انتخاب کنید؛ اگر مسیر سفر را بلد نیستید، می توانید راننده مخصوص ون را نیز انتخاب کنید.

 

 

بالا