لطفا منتظر باشید

اجاره خودرو با راننده

اجاره خودرو با راننده
اشتراک گذاری

منظور از اجاره خودرو، فرآیندی است که طی آن یک خودرو به مدت چند رو تا چند هفته از شخص مالک به به شخص متقاضی واگذار می شود. برای این واگذاری قراردای بین طرفین نوشته و تمام شرایط و شروط را ذکر می کنند. البته امروزه بیشتر فرآیند اجاره خودرو بین شخص متقاضی و یک شرکت معتبر می باشد.

صنعت اجاره خودرو یا کرایه ماشین امروزه در تمام دنیا صنعت جا افتاده و پذیرفته شده ­ای است. در ایران نیز شرکت­ها و موسسات معتبر و متعددی در این حوزه فعالیت می­کنند و خودروهای مختلف داخلی و خارجی را با قیمت­های متفاوت در اختیار افراد قرار می­دهند.

امروز دلایل زیادی وجود دارد که افراد مختلف تصمیم می گیرند برای سفر ، انجام کار  ، عروسی و… مبادرت به اجاره خودرو نمایند. از این رو شرکت های اجاره خودرو بسیاری ایجاد گشته اند که صرفا کارشان اجاره خودرو است که به دو صورت اجاره خودرو بدون راننده یا اجاره خودرو با راننده این خدمات را به عموم مردم ارائه می دهند. اما در اجاره خودرو با راننده این امکان برای شما فراهم می آید که علاوه بر خدمات اجاره خودرو از خدمات رانندگی نیز در طول مدت اجاره برخوردار باشید و یک خودرو با راننده در اختیار شما باشد.

چرا اجاره­­ خودرو با راننده ؟

در ابتدا باید این سوال را در ذهن مخاطب پاسخ دهیم که چرا اصلا خودرو اجاره ­ای؟ اجاره کردن خودرو مزایای مهم و غیر قابل انکاری دارد که نمی­توان آن را نادیده گرفت. هزینه­ های سنگینی که امروزه خرید خودرو را برای اغلب اقشار جامعه مشکل کرده است، اولین مزیت خودروی اجاره ­ای است.

هنگامی که نمی خواهید در موارد خاص رانندگی کنید یا هنگامی که به جلسه کاری در شهری می روید که جاده ها را نمی شناسید، می توانید خدمات اجاره خودرو با راننده را انتخاب کنید. در این شکل از اجاره خودرو که خدمات رانندگی هم توسط راننده ارائه می شود شما می توانید به صورت روزانه، هفتگی یا طولانی مدت، خدمات رانندگی را هم دریافت کنید.

همچنین انتخاب راننده با شما خواهد بود و می توانید حتی در شهر دیگری این خدمات اجاره خودرو با راننده را دریافت کنید. با اینحال اجاره خودرو با راننده شرایط بهتری دارد و شما نیازی به داشتن گواهینامه، محدودیت سنی و موارد ضمانتی چون چک و سفته و… نخواهید داشت و یک راننده حرفه ای با وسیله نقلیه در طول سفر کاری یا برای هر نوع ترددی که اقدام به اجاره خودرو کرده اید شما را همراهی خواهد کرد.

در هنگام اجاره­ خودرو افراد با پرداخت هزینه ­ای بسیار کمتر نسبت به قیمت خرید خودرو ، اتومبیلی را اجاره کرده و نیازشان را بر طرف می­کنند. مسئله­ دیگر به هزینه ­های سرسام ­آور بیمه و سرویس­های ماهانه و استهلاک مربوط می­شود. خودروی شخصی جدا از هزینه ­زیاد خرید، هزینه ­هایی را هم به همراه می ­آورد که علاوه بر سنگین بودن، همیشگی نیز هستند و تا پایان عمر خودرو ادامه خواهد داشت.

با وجود همه­ این هزینه­ ها باز هم هر ساله خودرو افت قیمت داشته و در واقع ضرر مالی برای صاحبش به همراه خواهد داشت. اما در هنگاه اجاره­ خودرو فرد همواره می­تواند خودروی سالم و تمیز در اختیار داشته باشد، بدون اینکه نگران سرویس کردن و هزینه ­های آن باشد. علاوه بر این فرد در اجاره­­ خودرو می­تواند خودروی مورد علاقه ­اش را اجاره کند در حالی که ممکن است هرگز توان خرید و استفاده از همان خودرو را نداشته باشد.

تفاوت اجاره خودرو با راننده یا بدون راننده 

انتخاب اینکه اجاره خودرو همراه راننده باشد یا بدون راننده، بستگی به موقعیت و شرایط فرد اجاره کننده دارد. در اجاره­ خودرو بدون راننده موسسه­ خودرو را در اختیار فرد اجاره ­کننده قرار می­دهد و در مقابل علاوه بر هزینه­ اجاره­ خودرو، تعهداتی از او دریافت می­کند.اما در اجاره خودرو همراه راننده، تنها هزینه­ های مربوط به اجاره­ خودرو از فرد دریافت می­شود. طبیعی است که اجاره خودرو همراه راننده از نظر هزینه­ مربوط به اجاره، گران­تر از اجاره­ خودروی بدون راننده است. از طرفی مدت زمان اجاره خودرو در دو نوع مختلف متفاوت است. اجاره­ خودروی بدون راننده معمولا بر حسب تعداد روزهای استفاده از ماشین محاسبه می­شود در حالی که اجاره­ خودرو با راننده را اغلب بر اساس میزان کیلومتر مصرفی خودرو در زمان اجاره محاسبه می­کنند.

 

شرایط و مقررات اجاره خودرو با راننده‌

 

اصولا برای اجاره خودرو می بایست یک سری از شرایط را داشته باشید و به یک سری از مقررات هم عمل کنید تا شرکت های اجاره خودرو به شما ماشین اجاره بدهند. و هرچند این شرایط مقررات برای اجاره خودرو بدون راننده بیشتر است، برای اجاره خودرو با راننده سهل و آسان است. همین آسان بودن اجاره خودرو با راننده‌ باعث شده تا بسیاری از افراد از این شیوه اجاره خودرو استفاده کنند. اما با اینحال شرایط و مقررات اجاره خودرو با راننده‌ چیست؟ در پاسخ باید گفت که شما در اجاره خودرو با راننده‌ نه نیازی به گواهینامه و نه نیازی به ارائه چک ضمانت دارید. بلکه صرفا امضای قرارداد اجاره و هزینه اجاره را پرداخت می کنید.

منتها باید این نکته را هم یادآوری کنیم که اجاره خودرو با راننده، هزینه اجاره بیشتری به نسبت اجاره خودروی بدون راننده دارد. چون علاوه بر خودرو، یک راننده نیز در اختیار شما خواهد بود. لذا افرادی که شرایط و مقررات اجاره خودرو بدون راننده اعم از داشتن گواهینامه، چک ضمانت و مبلغ ودیعه و… را ندارند، می توانند از اجاره خودرو با راننده‌ استفاده کنند. بخش دیگری از معافیت هایی که شما در شرایط و مقررات اجاره خودرو با راننده‌ در مقایسه با اجاره خودرو بدون راننده با آن مواجه خواهید بود این است که دیگر استرس آسیب رسیدن به ماشین و پرداخت خسارت را ندارید، چون راننده شما نیستید.

حال شاید این سوال پیش بیاید که قیمت اجاره خودرو با راننده چقدر است؟

محدوده قیمت ممکن است با توجه به مدل خودرو، تعداد روز یا حتی بسته به شرکت ارائه دهنده آن متفاوت باشد. و مسلما قیمت اجاره خودرو با راننده به نسبت قیمت اتومبیل بدون راننده بالاتر است. اما خب در صورتی که خودرو Vip با امکانات ویژه اجاره کرده باشید باید انتظار اجاره بیشتر از اجاره خودروی با راننده داشته باشید که علت این امر افزایش کیفیت خدمات است.

نکته دیگری که در اجاره خودرو با راننده اهمیت دارد این موضوع است که بدانید چه کسی هزینه های اضافی چون سوخت را پرداخت می کند، بعضی شرکت ها هستند که این هزینه را در کل خدمات لحاظ می کنند در حالی که برخی دیگر به عنوان یک هزینه اضافی در قرارداد قید می کنند.

مزایای اجاره خودرو با راننده 

اجاره خودرو با راننده از مزایایی برخوردار است که باعث می­شود بسیاری از افراد در هنگام اجاره آن را ترجیح دهند، از جمله­ مزایای اجاره­ خودرو با راننده    می­توان به تعهدات سنگین مربوط به اجاره­ خودرو بدون راننده اشاره کرد.

برای بسیاری از افراد تهیه یک چک به مبلغ قیمت واقعی خودرو کار ساده­ای نیست. در حالی که در اجاره­ خودرو با راننده از این جهت که راننده از طرف موسسه انتخاب می­شود، هزینه­ هرگونه خسارت احتمالی بر عهده­ موسسه مربوطه خواهد و فرد اجاره کننده به جز هزینه­ مدت زمان اجاره­­ اتومبیل، هزینه­ دیگری نمی­پردازد.

مزیت دیگر اجاره خودرو همراه راننده مربوط به موقعیت فرد اجاره کننده است. در شرایطی که فرد برای انجام فعالیت­های پر مشغله­­ کاری در یک شهر یا منطقه­ شلوغ و پر رفت و آمد اقدام به اجاره­ خودرو می­کند؛ یا در هنگام مراسمات مهم و تشریفاتی که فرد دغدغه ­های متعددی نسبت به برگزاری آن دارد و یا در یک سفر یک روزه­ درون شهری، اجاره خودرو همراه راننده می­تواند بهترین انتخاب باشد.

زیرا فرد می­تواند با خیالی آسوده و به دور از نگرانی­ های مربوط به رانندگی و آسیب­های احتمالی خودرو به فعالیت­های اصلی­ش بپردازد و بدون خستگی رانندگی از سفر لذت ببرد. مخصوصا در مورد خودروهای لوکس و خارجی که علاوه بر قیمت بسیار بالایی که دارند، ممکن است رانندگی با آن برای برخی مشکل باشد، اجاره خودرو با راننده انتخاب مطمئن ­تری خواهد بود.

به علاوه وقتی در سفر کاری هستید با رانندگی در ترافیک یا مسافت های طولانی خسته نمی شوید یا راننده می تواند از سریعترین راه و بهترین روش شما را به مقصد برساند و حتی می توانید در صندلی عقب کارهایتان را انجام دهید و در وقت خود صرفه جویی کنید.

در هنگاه اجاره­ خودرو بدون راننده، علاوه بر هزینه­ اجاره، موسسه­ مربوطه برای تضمین سلامت اتومبیل در طول مدت اجاره و جبران خسرات­های احتمالی، تعهداتی را از اجاره کننده دریافت می­کند. در اغلب موارد این تعهدات از طریق دریافت یک چک یا سفته ضمانتی به مبلغ قیمت واقعی خودرو از فرد اجاره کننده انجام می­شود. در واقع هزینه­ هرگونه خسارت احتمالی در طول مدت اجاره بر عهده فرد اجاره کننده بوده و از مبلغ چک یا سفته کسر خواهد شد.

اجاره ماشین شاسی بلند با راننده

برای اجاره ماشین شاسی بلند، دلایل مختلفی وجود دارد. اما یکی مهم ترین دلایل آن آسایش و راحتی بیشتر در ماشین شاسی بلند می باشد. همچنین برخی از افراد دوست دارند برای یک روز هم که شده حس زندگی لاکچری و سوار شدن به خودروهای لوکس و شاسی بلند و داشتن راننده شخصی را تجربه کنند، به همین خاطر اقدام به اجاره ماشین شاسی بلند با راننده بکنند.

همچنین ممکن است فرد یا شرکت و موسسه ای برای انجام مجالس تشریفاتی به اجاره خودرو دست بزند. همچنین اجاره ماشین شاسی بلند با راننده برای مجالس عروسی بسیار رایج است. از دیگر دلایل اجاره خودرو این است که شخص برای مدتی ماشین شخصی خود را در دست نداشته و قصد دارد در طی آن چند روز کارها و نیاز های خود رو رفع کند و بدون ماشین نماند.

همچنین چندین سال است که افراد هنگام مسافرت به شهر دیگر، در آن شهر خودرو اجاره می کنند. تا به راحتی به گشت و گذار در شهر بپردازند. همچنین وجود راننده با تجربه و کاربلد باعث رسیدن سر وقت به مکان های مورد نظر و صرفه جویی در زمان می شود و اشخاص نگرانی و سردرگمی در پیدا کردن آدرس نخواهند داشت.

مزایای اجاره ماشین شاسی بلند با راننده

اجاره ماشین شاسی بلند با راننده امکانات و مزایای بی شماری دارد که در ادامه تعدادی از مهم ترین آن ها را بیان می کنیم:

  • راحتی در هنگام رفت و آمد و عدم خستگی ناشی از رانندگی
  • تضمین امنیت جانی با حضور رانندگان با تجربه و کارآمد
  • لذت بردن از مناظر شهری و بیرونی و امکان گفت و گو با دوستان یا اعضای خانواده
  • راحتی بالای خودروها
  • احساس زندگی لوکس و تجربه لاکچری بودن
  • عدم مسئولیت و عدم پرداخت هزینه ای در هنگام بروز تصادف
  • عدم نگرانی بابت جای پارک
  • اقتصادی و با صرفه بودن
  • و…

مواردی که ذکر کردیم، تنها چند مورد از مزایای اجاره خودرو شاسی بلند با راننده بود. شما نیز پس از استفاده از این روش برای حمل و نقل موارد بسیار دیگری را می یابید.

آیا وجود راننده ضروری است؟

در حقیقت اکثر شرکت های معتبر برای اجاره خودرو، از دو گزینه مختلف با راننده و یا بدون راننده استفاده می کنند و این بستگی به شما دارد که چه نوع خدماتی را استفاده کنید. در واقع شما تصمیم می گیرید که هنگام کرایه خودرو راننده شخصی هم داشته باشید یا نه؛ شایان ذکر است که هزینه راننده شخصی بیشتر از کرایه خودرو بدون راننده است.

در مرحله اول، افراد یا علاقه ای به حضور فرد غریبه در ماشین و جمع دوستانه یا خانوادگی خود ندارند و یا دوست دارند خودشان لذت رانندگی با خودرو لاکچری و شاسی بلند را امتحان کنند و یا برخی دیگر از افراد ممکن است بنا به دلایل دیگری از مزیت راننده شخصی خودداری کنند.

اما حقیقت آن است که اجاره ماشین شاسی بلند با راننده مزایای بسیار زیادی دارد از جمله این مزایا عبارت اند از:

1-وجود فرد با تجربه پشت فرمان، که تضمین کننده امنیت جانی شماست

2- عدم خستگی ناشی از رانندگی

3-فرصت مناسب برای صحبت و وقت گذرانی بین دوستان و خانواده در طول سفر

مواردی که اشاره کردیم همه جز مزیت های استفاده از راننده شخصی می باشند اما یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از راننده این است که در هنگام هر نوع تصادف احتمالی، شما هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نخواهید داشت.

نحوه اجاره خودرو با راننده‌

برای اینکه بتوانید یک خودرو با راننده‌ یا بدون راننده اجاره کنید، به طی پروسه ای برای رزرو خودرو نیاز دارید. اول اینکه می بایست خودرو را رزرو کنید. رزرو می تواند به صورت آنلاین یا تلفنی باشد که در مجموعه بانی رنت از هر دو طریق امکان پذیر است. برای رزرو انلاین می بایست به سایت بانی رنت مراجعه کرده و ابتدا خودرو مورد نظر خود را از میان خودروهای خارجی یا داخلی موجود انتخاب کنید. بعد انتخاب خودرو می بایست مکان و تاریخ تحویل و مدت اجاره را تعیین کنید. همچنین اگر تجهیزات یا خدمات اضافی می خواهید نیز در رزرو مشخص نمایید. حالا نوبت به تکمیل مشخصات رزرو کننده می رسد که پس از تکمیل و ثبت آن برای شما پیش فاکتور ارسال می گردد. لذا در صورت انجام درست مراحل، در مکان و تاریخی که مشخص کرده اید، خودروی با راننده‌ در اختیار شما خواهد بود.

هزینه و قیمت اجاره خودرو با راننده‌

هزینه و قیمت اجاره خودرو با راننده‌ به عوامل زیادی بستگی دارد. از نوع ماشین اعم از خارجی یا داخلی بودن آن گرفته تا تعداد روز و ساعت استفاده و همینطور هزینه های جای خواب و غذا محاسبه می شود. منتها در خصوص جای خواب و غذای راننده‌ اگرکه شخص اجاره دهنده خودش امکان تهیه آنها را داشته باشد، محاسبه نمی گردد. همچنین ساعت استفاده روزانه اجاره خودرو با راننده‌ در سایت بانی رنت ۱۰ ساعت است که اگر بیشتر از این ساعت خودرو با راننده‌ مورد استفاده قرار بگیرد، شامل هزینه اضافی می گردد. به علاوه اجاره خودرو داخلی با راننده‌ ارزانتر از اجاره خودرو خارجی با راننده‌ است. همینطور اجاره روزانه خودرو با راننده‌ از قیمت بیشتری به نسبت اجاره خودرو با راننده‌ به صورت هفتگی یا ماهانه در هر روز برخوردار می باشد.

نتیجه گیری

افراد زیادی ممکن است برای هدف های مختلفی به اجاره خودرو با راننده اقدام کنند. اگر شما نیز جزء این افراد هستید پیشنهاد می کنیم برای اجاره خودرو از یک شرکت یا موسسه معتبر استفاده کرده و هنگام عقد قرارداد تمام بندهای آن را به دقت مطالعه کنید. همچنین با اجاره یک ماشین شاسی بلند با راننده از سفر خود نهایت لذت را ببرید.

 

بالا