لطفا منتظر باشید

بررسی تخصصی ماشین تویوتا لندکروز

بررسی تخصصی ماشین تویوتا لندکروز
اشتراک گذاری

(Toyota Land Cruiser)، محصولی از شرکت بزرگ تویوتای ژاپن است که بیش از 60 سال مهمان اصیل جاده‌های دشوار است. لند کروز خودرویی است که ترکیب و طراحی بیرونی و بدنه خود را پس از گذشت سال‌ها بدون تغییر حفظ کرده است. این خودرو برای دنیای خودروهای آفرودی نمادی است از اصالت و عملکرد خوب در مسیرهای سخت.

تغییرات لندکروز در مدل 2021

مدل جدید حدودا 83 هزار دلاری تویوتا لندکروز، همانند مدل‌های قبلی، اصالت خود را در ظاهر حفظ کرده است. شاسی و بدنه آن نیز بدون تغییر مشابه با مدل‌های قبلی است. اما بسیاری از سیستم‌های لندکروز در مدل 2021 به روز شده‌اند.

لندکروز 2021 دارای موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم5700 سی سی است. قدرت لند کروز چیزی در حدود 381 اسب بخار است. از مشخصات دیگر موتور خودرو می‌توان به حداکثر گشتاور 543 نیوتن بر متر یا 401 پوند بر فوت در دور موتور 3600 دور در دقیقه اشاره کرد

مدت زمانی که طول می‌کشد تا حداکثر گشتاور موتور ایجاد شود، برای موتورهای حجیم‌تر بیشتر است اما در مدل جدید تویوتا لندکروز با موتور 5700 سی سی، که موتوری نسبتا با حجم بالاست، حداکثر گشتاور در دور موتور 3600 دور در دقیقه در کسری از ثانیه ایجاد می‌شود که این ویژگی از موارد مورد علاقه رانندگان آفرود است.

تویوتا در مدل جدید لندکروز از فناوری‌های مختلف از جمله سیستم زمان‌بندی متغیر و دوگانه برای دسترسی به تا حداکثر توان در دور موتور پایین‌تر استفاده کرده است.

طبق گفته سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، این خودرو در هر 100 کلومتر از جاده‌های شهری، 1 لیتر سوخت مصرف می‌کند. این مقدار برای بزرگراه، 13 لیتر و به طور میانگین 16 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

در تویوتا لندکروز جدید گیربکس هوشمند و اتوماتیک 8 سرعته قدرت موتور را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند.گفتنی است اطلاعات گفته شده در مدل 2018 این خودرو نیز همین مقادیر بوده است.

طراحی داخلی و ظرفیت لندکروز

در کابین تویوتا لندکروز، توجه چشمگیری به جزئیات وجود دارد. در حالی که کابین از نظر بصری به اندازه رقبای خود مانند مرسدس GLS زیبا نیست، اما در ساخت از مواد اولیه درجه یک استفاده شده است و کیفیت ساخت عالی است. در داخل کابین 8 صندلی در سه ردیف وجود دارد که با جمع کردن آن‌ها درواقع یک سالن خواهید داشت!

ردیف جلو امکاناتی راحت و منظره دیدنی را فراهم می‌کند. در ردیف دوم فضای زیادی وجود دارد، اما ردیف سوم برای کودکان مناسب است. با استاندارد صندلی‌های هشت نفره، لندکروز 16 فوت مکعب فضای بار پشت ردیف سوم و 41 فوت مکعب پشت ردیف دوم فراهم می‌کند. فضای بار بیشتری در مدل های رقیب مانند لینکلن ناویگتور وجود دارد که حدود 20 فوت مکعب برای قرارگیری وسایل در پشت ردیف سوم خود فراهم می‌کنند.

تویوتا لندکروز در قیاس با همتای ژاپنی خود، یعنی نیسان پاترول خودروی لوکس نیست و طراحی داخلی آن ظاهری ساده و همراه با سیستم‌های مدرن دارد. مانیتور کوچکی نسبت به خودروهای جدید، بر روی داشبورد وجود دارد و صفحه‌نمایش‌های صندلی‌های پشتی بزرگ‌تر هستند.

کاربرد این مانیتور به خصوص در هنگام آفرود و تصمیم‌گیری‌های راننده در مسیرهای ناهموار مهم است و وضعیت خودرو به ‌صورت گرافیکی بر روی آن قابل مشاهده خواهد بود.

ایمنی

بررسی نکات ایمنی در خودروهای آفرودی که در معرض خطرات بسیاری هستند، بسیار مهم است. خودروی تویوتا لندکروز توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه (NHTSA) یا موسسه بیمه ایمنی بزرگراه (IIHS) مورد آزمایش تصادف قرار نگرفته است. با این حال، لندکروز به طور استاندارد با مجموعه‌ای از فناوری کمک راننده ارائه شده است. سامانه‌های ایمنی و ویژگی‌های کلیدی ایمنی در لندکروز عبارت‌اند از:

  • هشدار برخورد به جلو و ترمز اضطراری خودکار
  • کنترل تطبیقی
  • نظارت بر نقاط کور

حسگرها و رادارهایی نیز در اطراف خودرو مانند سیستم‌های جلوگیری از برخورد، شناسایی عابر پیاده و دوچرخه فضای اطراف را دائما بررسی می‌کنند و در مواقع لازم، جلوی رخ دادن خطرات را می‌گیرند.. سیستم‌های نوربالای خودکار و هشدار خط وسط نیز که در سایر خودروهای روز دنیا هم دیده می‌شود، در لند کروز هم وجود دارند.

بالا