لطفا منتظر باشید

اجاره ماهانه خودرو

اجاره ماهانه خودرو با ارزان ترین قیمت در تهران
اشتراک گذاری


در سال های دور مردم به دلیل کمبود وسیله نقلیه از اسب یا درشکه و ارابه استفاده میکردند و کسانی که وسیله نقیله نداشتند به دیگران کرایه میدادند. اما تاریخچه اجاره خودرو به سال 1912 برمیگردد که یک شرکت آلمانی برای اولین بار با اجاره دادن 3 خودرو خود شروع به فعالیت نمود، ولی پس از آن شخصی به نام جوساندرز اوهاما در ایالت متحده در سال 1916 اتومبیل فورد خود را که به صورت اقساط خریداری کرده بود کرایه داد و فعالیت خود را شروع کرد.

جوساندرز اوهاما با اجاره دادن اتومبیل خود توانست ظرف مدت بسیار کم 18 خودرو فورد خریداری نماید که بابت اجاره دادن هر کدام از این خودروها در هر مایل 10 سنت برای کرایه خودرو از مردم دریافت میکرد. سپس در سالهای بعد فردی به اسم والتر جیکوبز با داشتن 12 اتومبیل رقیبی برای جوساندرز شد.

این دو نفر به عنوان بنیانگذار اجاره خودرو محسوب میشدند و در سال 1920 گاد فری که اهل کشور بریتانیا بود شروع به فعالیت کرد که حدودا 60 سال بعد در اوایل دهه 80 توانست سهام خودش را به شرکتی به نام روپ کار بفروشد. در زمان جنگ جهانی دوم اجاره خودرو رونق بسیار گرفت که اغلب شرکت های کرایه خودرو در آن سالها تاسیس شدند.

اجاره ماهانه خودرو

احتمالا تا به حال برایتان وضعیتی پیش آمده که نیاز به خودرو بدون راننده داشته باشید. ممکن است قصد سفر دسته جمعی با خانواده یا دوستان تان را کرده باشید و به دلیل کمبود وسیله نقلیه شخصی، بخواهید یک خودرو بدون راننده بصورت ماهانه در اختیار داشته باشید.

ممکن است خودروی شخصی شما به دلیل خرابی غیر قابل استفاده شده باشد و تا زمان تعمیر آن قصد کرایه ماشین داشته باشید.حتی ممکن است صاحب خودرویی لوکس باشید، اما به دلیل ایجاد سانحه و تصادف، موقتا نتوانید از آن استفاده نمایید

شاید هم اتومبیل جدیدی خریداری کرده اید ولی هنوز به دستتان نرسیده است. در این وضعیت نیز رنت ماشین یا کرایه خودرو بدون راننده می تواند مشکلاتی که موقتا برای شما پیش آمده را حل و فصل کند.

اجاره ماهانه خودرو در اصل کسب و کاری است که در آن موسسه یا شرکت اجاره اتومبیل، وسیله نقلیه از جمله خودروی سواری، کامیون و غیره را با توجه به نیاز مشتری برای مدت یک یا چند ماه  به او اجاره می دهد. قرارداد اجاره ماشین می تواند متناسب با نیاز مشتری، بین شرکت اجاره خودرو و مشتری بسته شود. معمولا قراردادهای اجاره به صورت اجاره ماشین بدون راننده یا اجاره خودرو با راننده نوشته می شود که شرایط اجاره هر کدام متفاوت می باشد.

اجاره ماهانه خودرو (ماشین بدون راننده)

کرایه ماشین بدون راننده جزء خدماتی است که شرکت های اجاره خودرو روال سختی را برای ارائه آن به مشتریان در نظر میگیرند که ممکن است در بسیاری از مواقع مشتری امکان تهیه خودرو اجاره ای با این روال سخت را نداشته باشد. برای تضمین بازگشت خودرو توسط مشتری در موعد مقرر، امکان دریافت وجه نقد، چک شخصی، چک کارمندی، ارائه سند ملک یا اجاره نامه، ارائه پاسپورت و ویزا، وجود دارد.

اجاره ماهانه خودرو ( ماشین با راننده )

در برخی موارد به طور مثال برای جشن عروسی یا برای رفتن به یک قرار مهم تشریفاتی، افراد نیاز به اجاره ماشین با راننده خواهند داشت. با توجه به شرایط اجاره خودرو با راننده به دلیل عدم نیاز به ارائه تضمین، یکی از گزینه های مناسب برای اجاره ماشین روزانه یا اجاره خودرو ساعتی می باشد.

اجاره خودرو ماهانه بدون سند

اصولا ارائه سند جزء مطمئن ترین تضمین های قابل ارائه برای قراردادهای اجاره ماشین است، اما در عمل تجربه ثابت کرده است که  تهیه و ارائه سند جهت اجاره ماشین برای اجاره ماشین کاری سخت و کمی توجیه ناپذیر است.

بالا