لطفا منتظر باشید

معرفی برند بنز

معرفی برند بنز
اشتراک گذاری


خودرو سازان مرسدس بنز دارای تیم های متخصص بررسی تصادف بنز می باشند.این تیم با بهره گیری 50 سال تجربه در ارتباط با بررسی تصادفات شدید که تمامی خودروهای حال حاضر این شرکت را شامل می شود، دیگر مدل های پیشرفته و جدید شرکت مرسدس بنز را طراحی می کنند. حال می خواهیم بدانیم تست خودروهای بنز به چه معناست و چگونه انجام می شود پس تا انتها با ما همراه باشید.

امنیت در زندگی حقیقی با خودروهای بنز 
تیم تحقیقاتی مرسدس بنز امروزه یکی از با سابقه ترین تیم های تحقیقاتی در صنعت خودروسازی می باشد. این تیم در سال 1969 تاسیس شد و از زمان تاسیس آن قریب به 4700 تصادف خودرو را بازسازی کرده و مورد بررسی قرار داده اند.با استناد بر گفته ی مدیر مرکز امنیت خودرو، پایداری در عملکرد و جلوگیری از خوردگی بدنه درخودروهای  مرسدس بنز، هدف کلی این شرکت در ارتباط با امنیت خودرو بوده و براساس دو اصل پیش می رود.

جوهره ی این هدف و برنامه، “امنیت در زندگی حقیقی” می باشد. گروه تحقیقی ادعا دارد در کنار تست تصادف و شبیه سازی ، آنچه که در تصادفات واقعی اتفاق می افتد برایشان  بسیار اهمیت دارد و از این تصادفات واقعی آگاهی و اطلاعات زیادی دریافت می کنند.

طراحی داخلی خودرو های بنز:

هنگامی که تیم تحقیقاتی مرسدس بنز تحلیل اصولی تصادفات را آغاز کرد، بخش بسیار زیادی از تمرکز متخصصان بر روی نکات ایمنی داخل خودرو بود. هرچند که در آن زمان خودرو های مرسدس بنز دارای کمربندهای ایمنی بودند، اما بسیار محدود از آن ها استفاده می شد. که عواقبی هم به همراه داشت.

ایجاد آسیب هایی در قسمت سر و جمجمه ی سرنشینان خودرو توسط برخورد به فرمان، شیشه یا داشبورد خصوصا افرادی که در ردیف جلو بودند یکی از این عواقب بود. تمامی این موارد  موجب شد تا متخصصان مرسدس بنز تمام تمرکز شان را بر قسمت های حساسی در خودرو که امکان دارد بدن سرنشینان  با آن ها برخورد کند قرار دهند

و پیشنهادهایی را جهت طراحی دوباره و افزایش ایمنی قسمت هایی چون دستگیره ها، اهرم تعویض دنده، داشبورد ارائه دهند.بعد از آن زمان ، داشبورد و پنل های تریم داخلی از مواد اولیه ی مطابق با استانداردهای ایمنی سرنشینان ساخته شد

استخوان بندی محصولات مرسدس بنز:

دومین قسمت پر اهمیت بعد از طراحی داخلی، مربوط به استحکام بدنه‌ ی خارجی خودرو های مرسدس بنز برای تیم ایمنی و تحلیلگران تصادف این شرکت می باشد. در زمان بازسازی صحنه تصادف توسط تیم مرسدس بنز، به این نتیجه رسیدند که در اغلب تصادف ها، موجب آسیب دیدن بخش  جلویی خودروها به صورت نامتقارنی می شوند و اکثر فشار برخورد به یک طرف از خودرو وارد می شود.متخصصان به این تصادفات “فشار یک طرفه” می گویند.

طبق قانون تست های رسمی تصادفات، تمامی قسمت های جلویی خودرو باید به یک مانع یا دیوار برخورد کند. در حالی که ، از نظر  گروه خودروسازی این روش شباهت زیادی با تصادفات واقعی نداشت پس ایده خود را اجرایی کردند.

براساس اطلاعات داده شده  ازتست تصادفات، در سال 1974 تیم متخصص و مهندسان مرسدس بنزاولین تست تصادف آفست یا همان فشار یک طرفه را اجرا کردند و طبق اطلاعات طرح مناسبی را پیشنهاد دادند.

طبق این طرح، مونتاژ بخش جلویی خودرو به حالت دوشاخه انجام می‌گرفت و در مقابل فشارهای وارده شدیدا مقاوم می شد. این طرح نخستین بار بر روی مدل اس-کلاس با شماره شاسی W126  در سال 1979 انجام گرفت و از تست تصادف آفست سربلند بیرون آمد.

روند تست خودروهای بنز

پس از گذشت سال ها ، تحقیقات  این تیم  باعث دستیابی به نتایجی در زمینه اصلاحات خودرو شد. بر اساس این نتایج، مرسدس بنز با استفاده از مانع انعطاف پذیر تست آفست را اجرا کرد. با این روش می توان ، میزان  انعطاف پذیری بدنه ‌ی خودرو را نیز آنالیز کرد.

امروزه، تمامی خودروسازان اروپایی باید تا قبل از خارج کردن خودرو از کارخانه، روی آن ها تست آفستی که مرسدس بنز طراحی کرده است را انجام دهند.

به عنوان سخن پایانی باید گفت همانطور که می دانید سالانه تعداد بسیار زیادی جانشان را بر اثر تصادفات رانندگی از دست می دهند.بنانبراین خودرو های با کیفیت و تست شده باعث می شود تا حد زیادی تلفات جانی ناشی از تصادفات کاهش یابد.امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید واقع شود.

بالا