لطفا منتظر باشید

تویوتا پریوس

اجاره تویوتا پریوس هیبریدی بدون راننده وباراننده
اشتراک گذاری

تویوتا پریوس یکی از معدود خودروهای هیبریدی موجود در ایران است. این بدان معنی میباشد که این خودرو بطور دوگانه برق و بنزین سوز میباشد. این خودرو یک خودرو برقی دوگانه، اندازه-متوسط  هاچ‌بک و فول است ،یعنی می‌تواند تنها بر موتور، یا تنها بر باتری یا هر دو متکی باشد، که پیش‌تر یک خودرو کامپکت سدان بوده که توسط شرکت تویوتا تولید شده و توسعه یافته‌است.

آشنایی با تویوتا پریوس هیبریدی


تویوتا پریوس یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین خودروهای هیبریدی جهان است که تولید آن از سال ۱۹۹۷ میلادی توسط کمپانی ژاپنی تویوتا آغاز شد و چهار نسل آن تا هنوز هم در بازارهای جهان حضور دارد. بازار خودرو ایران نیز این شانس را داشت که پذیرای نسل چهارم تویوتا پریوس در قالب مدل‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ باشد.

شرکت ایرتویا به عنوان نماینده رسمی کمپانی ژاپنی تویوتا این خودرو را در تیپ‌های مختلف روانه بازار ایران کرد؛ تیپ C پریوس، فول‌آپشن‌ترین نسخه این خودرو هیبریدی به شمار می‌آید که مدل‌های سفارش اروپا، آپشن‌های بیشتری نسبت به دیگر تیپ‌ها دارند.

بررسی فنی تویوتا پریوس


تویوتا پریوس علاوه بر اینکه ظاهر خاصی دارد، از نظر مشخصات فنی هم خودرو ویژه‌ای در بازار ایران محسوب می‌شود. خودروهای هیبریدی موجود در کشور به تعداد انگشتان دو دست هم نمی‌رسند که پریوس یکی از آنها است. پیشرانه این خودرو ژاپنی ترکیبی از یک موتور ۴ سیلندر بنزینی با حجم ۱.۸ لیتر و یک موتور برقی دو تایی است که به یک باتری با ظرفیت ۱.۲ کیلووات ساعت متصل است.

حداکثر قدرت پیشرانه هیبریدی تویوتا پریوس از طریق جعبه دنده eCVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این خودروها در بازار ایران فقط با محور محرک دیفرانسیل جلو موجود هستند اما در بعضی از کشورها مدل تمام چرخ متحرک پریوس نیز به فروش می‌رسد.

تویوتا پریوس با استفاده از پیشرانه هیبریدی فقط ۳.۶ لیتر بنزین در صد کیلومتر مصرف می‌کند و یکی از کم‌مصرف‌ترین خودروها در کشورهای مختلف است.

این خودرو هیبریدی دارای ۴ حالت رانندگی است، معمولی (Normal)، اکو (Eco)، اسپرت (Power) و برقی (EV). هر کدام از این حالت‌ها در شرایط مختلفی قابل استفاده است و عملکرد خودرو را تغییر می‌دهد. البته مصرف سوخت و شتاب پریوس در سه حالت اول، هیچ فرقی با هم ندارد.

 

بالا