لطفا منتظر باشید

کیا فورته 2024 با فیس لفت جذاب خود رونمایی شد

kia-forte-2024
اشتراک گذاری

فیس لیفت کیا فورته در حالی در آمریکای شمالی معرفی می شود که کیا این خودرو را با نام K3 در بازار کره هم معرفی کرده بود. کیا فورته که در کشور ما با نام کیا سراتو شناخته می شود، یکی از محبوب ترین خودرو های سدان جمع و جور نه تنها در اروپا و آمریکا، بلکه در ایران نیز است. اگرچه این خودرو پس از سال 2018 وارد کشور نشد و در حال حاضر مونتاژ آن هم قطع شده است!

فیس لیفت نسل سوم کیا سراتو، با نام فورته یا K3 عرضه می شود!

این خودرو در بازار های کره ای، جایگاه خودرو را با نام K3 پیدا کرده است. شرکت کیا، این کار را از حدود 2 سال پیش آغاز کرد که برای نامگذاری لقب گونه محصولات خود، از اعداد ترتیبی بعد از حرف K استفاده می کند! به هر حال، سراتو که ما می شناسیم و فورته که اروپایی ها می شناسند، در نسل سوم خود عرضه شده است!

این خودرو در سال 2018 که برای آخرین بار به ایران آمد، وارد نسل سوم خود شده بود. در این مدت 4 ساله، چند بار این خودرو فیس لیفت شده است و در حال حاضر به این زیبایی تولید می شود. بطور کلی، 4 مدل برای فورته در نظر گرفته شده است: مدل FE ، مدل GT-Line، مدل LXS و مدل GT که می توانید پکیج های تکنولوژی مازاد و اسپرت پریمیوم را نیز با هزینه اضافی سفارش دهید.

طراحی و مشخصات فنی نسل جدید کیا فورته 2024

این خودروساز در فیس لیفت های قبلی و سایر محصولات خود، نمای جلوی بسیار بازی دارد که نشان از سبک طراحی خاص و جدید کیا است. به گفته این شرکت، این جلوپنجره همانند پوزه ببر طراحی شده است تا حالت تهاجمی تری حتی به ماشین های خانوادگی این کمپانی بدهد! این نمای تهاجمی با داشتن چراغ های LED تجهیز شده است و خشن بودن خاصی را به ما القا می کند.

تغییرات فیس لیفت کیا فورته 2024 در قسمت عقب خودرو، کم است و فقط به تغییر جزئی در گرافیک چراغ ها بسنده شده است. این خودرو در نسخه های GT، دارای تریم قرمز در سپر و جلوپنجره است و یک اسپویلر (باله) هم در عقب خودرو وجود دارد. این سدان جمع و جور با رینگ های 16 و 17 اینچی عرضه می شود و نسبت به مدل های مونتاژ در ایران، لاستیک های بزرگ تری خواهد داشت.

این خودرو در بخش داخلی، دارای یک نمایشگر لمسی 8 یا 10.25 اینچ است که در مدل های GT و GT-Line نمایشگر بزرگ تر را خواهیم دید. هر دوی این نمایشگر ها دارای قابلیت های اندروید و اپل کارپلی است. البته کیا برای بازار های آمریکایی اصلا سنگ تمام نگذاشته است! این خودروسازی برای نسخه های آمریکا و اروپا، نمایشگر کوچک ساده و آنالوگ 4.2 اینچی را استفاده کرده است.

علاوه بر این، می توان به این تجهیزات و آپشن های فیس لیفت کیا فورته 2024 اشاره کنیم:

  1. ترمز دستی با اتو هلد
  2. تودوزی چرم مصنوعی
  3. سوئیچ استارت هوشمند از راه دور
  4. شارژر USB برای صندلی های عقب(سفارشی)
  5. سیستم کمک راننده استاندارد
  6. کروز کنترل
  7. سیستم ناوبری
  8. سیستم هشدار خروج از خط
  9. اتوپارک
  10. گرمکن های صندلی
  11. و…

علاوه بر این، فیس لیفت کیا فورته با دو نوع پیشرانه عرضه می شود. در مدل های LXS، FE و GT-Line موتور تقریبا ضعیف 2 لیتری با پیشرانه 147 اسب بخاری و 178 نیوتون متر گشتاور دیده می شود. این پیشرانه از گیربکس CVT استفاده می کند. جالب است بدانید که مدل های مونتاژ کیا سراتو در ایران، 156 اسب بخار قدرت دارند!

اما در نسخه GT، کیا حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ این پیشرانه با قدرت 1.6 لیتری توربو شارژر ارائه می شود که می تواند به 264 نیوتون متر گشتاور و 201 اسب بخار نیرو دست پیدا کند. این گیربکس دو کلاچه است و در 7 دنده و 6 دنده قابل سفارش است.

نظر شما درباره این فیس لیفت کیا فورته 2024 چیست؟ آیا این خودرو برای رقابت در کشورهای اروپایی و آمریکایی آماده است؟ بنظر شما قیمت حدودی این فیس لیفت کیا فورته 2024 چقدر خواهد بود؟ آیا می توان امیدوار به ورود این خودرو در ایران بود؟

بالا