لطفا منتظر باشید

رزرو خودرو بدون راننده چگونه است؟

about-how-to-rent-a-self-driving-car
اشتراک گذاری


رزرو خودرو بدون راننده چگونه است؟


اجاره خودرو بدون راننده یک سرویس محبوب است که بسیاری از افراد برای انجام امور روزمره، سفر، شرکت در جلسات مهم، رویدادهای خاص یا جشن و مراسم های گوناگون، مبادرت به این کار میکنند. لذا فرآیندی است که طی آن شما از یک مرکز اجاره خودرو، یک خودرو بدون راننده اجاره میکنید و در مدت زمان اجاره در تملک  و اختیار شما است. و معمولا مدت زمانی که شما مجاز به اجاره خودرو بدون راننده هستید، به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه میباشد. همچنین معمولا دو گروه ماشین اعم از خودروهای داخلی و خودروهای خارجی برای اجاره و رزرو خودرو بدون راننده وجود دارد که میتوانید از میان آنها انتخاب کنید. همینطور هزینه اجاره خودروهای داخلی به مراتب کمتر از اجاره خودروهای خارجی است. به علاوه هر چه تعداد روزهای اجاره بیشتر باشد، از قیمت اجاره خودرو بدون راننده کم میشود.

لذا امروز با توجه به مزایای پرشماری که اجاره خودرو بدون راننده دارد، بسیاری از افراد ترجیح میدهند از اجاره خودرو بدون راننده استفاده کنند. در استفاده از خودروهای اجاره ای برخلاف خودروی شخصی، چیزی بابت تعمیر و نگهداری یا بیمه سالانه نمی ‌پردازید و همینطور در شهرهای بزرگ با مشکل جای پارک مواجه نمیشوید و به کاهش ترافیک و شلوغی و آلودگی هوا هم کمک میکنید. جدای از اینها مبلغ زیادی را برای خريد ماشین نمی پردازید که این روزها به خاطر تورم زیاد از قیمت های بالایی برخوردار شده اند. از اینرو صرفا در مواقع لزوم اقدام به اجاره و رزرو خودرو بدون راننده میکنید که این باعث صرفه جویی در هزینه های شما میگردد.

اما نکته ای که هست برای اینکه بتوانید در فرآیند اجاره خودرو بدون راننده به مشکلی بر نخورید و به راحتی اقدام به این کار نمایید، رزرو خودرو بدون راننده است. حال شاید بپرسید رزرو خودرو بدون راننده چگونه است؟ امروز بسیاری از مراکز اجاره خودرو از جمله مرکز اجاره خودرو بانی رنت، امکان رزرو اجاره خودرو را برای مخاطبان و مشتریان خود فراهم ‌نموده اند. رزرو خودرو به فرآیندی گفته میشود که چند روز پیش از تحویل گرفتن خودروی مورد نظر، آن را اجاره میکنید. که در مرکز بانی رنت این فرآیند از طریق وب سایت آن یا به صورت تلفنی میسر است. یعنی شما قبل از اینکه خودرویی تحویل بگیرید، وارد وب سایت مرکز اجاره خودرو میشوید و یا به صورت حضوری در محل شرکت اجاره خودرو حاضر شده و برای زمانی در روزهای آینده، یک خودرو اجاره میکنید

مزایای رزرو خودرو بدون راننده

مزایای رزرو اجاره خودرو در این است که شما میتوانید در تاریخ مورد نظر، خودروی انتخابی خود را اجاره داشته باشید و با مشکل نبود خودروی مورد نظر در آن تاریخ مواجه نشوید. این مشکل بیشتر وقتی پیش می آید که شما بخواهید در روزهای تعطیل اقدام به اجاره خودرو بدون راننده کنید. زیرا تقاضا برای اجاره خودرو بدون راننده در این روزها زیاد است. همچنین آسایش و اطمینان خاطر از اینکه در تاریخ مورد نظرتان، خودرویی آماده اجاره تحویل میگیرید، میتواند یک مزیت ویژه قلمداد شود. به علاوه حق انتخاب بیشتری دارید چراکه از قبل اقدام به اینکار میکنید و خودروها هنوز اجاره نرفته اند و موجود هستند.

مراحل رزرو خودرو بدون راننده

_ابتدا می بایست شرکت اجاره خودرویی که با شرایط شما سازگار باشد را انتخاب کنید.

_ سپس تعداد روزهایی که می خواهید خودروی مورد نظر خود را اجاره کنید را تعیین میکنید.

_ تاریخ روزی که میخواهید خودرو را تحویل بگیرید و محل دقیق تحویل خودرو و همینطور محل دقیق بازگرداندن آن را تعیین میکنید.

_اگر به روش آنلاین قرار است رزرو خودرو داشته باشید از طریق وب سایت و اگر حضوری است باید به محل مرکز اجاره خودرو رجوع کنید و خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

_ مبلغی را به عنوان ودیعه می‌پردازید تا شرکت اجاره خودرو از اجاره خودروی مورد نظر اطمینان حاصل کند و آن را در تاریخ مورد نظر برای شما در حالت رزرو قرار دهد. البته در برخی شرایط های خاص نیاز به مبلغ ودیعه نیست و رزرو بدون ودیعه نیز انجام‌ میپذیرد.

برای اجاره خودرو بدون راننده چه مدارکی لازم است؟

خدمات اجاره خودرو بدون راننده یکی از رایج ترین خدمات اجاره خودرو است. در این نوع از خدمات فقط اجاره خود وسیله نقلیه درخواست میشود و فرض بر این است که شخص متقاضی اجاره خودرو، کسی است که رانندگی وسیله نقلیه را در طول مدت سرویس بر عهده خواهد داشت، اگرچه ممکن است رانندگان ثانویه دیگری نیز وجود داشته باشند. بنابراین هنگامی که ما درخواست خدمات کرایه ماشین بدون راننده میکنیم، مسئولیت اتفاقاتی که ممکنه در طول سفر بیافتد را بر عهده میگیریم. هرچند بخش مهمی از این مسئولیت با بیمه خودروها از سوی شرکت های اجاره خودرو تضمین میگردد، اما با اینحال مواردی وجود دارند که شامل بیمه نمی شوند و همچنین شما برای در اختیار داشتن ماشین که یک کالای گران قیمت است، نیاز به سپردن تعهد و دادن تضمین دارید که این تعهد و تضمین با ارائه مدارک معتبر میسر است.

حال شاید تا بحال اقدام به اجاره خودرو نکرده باشید و با این تصور که مدارک زیاد یا خاصی برای اجاره خودرو لازم است، از اینکار صرف نظر کرده و منصرف شده باشید. اما باید بدانید که فرآیند اجاره خودرو مثل هر فرآیند دیگری میباشد و مدارک اجاره خودرو بدون راننده نیز شامل مدارک خاصی که تهیه آنها غیر ممکن باشد نیست و افراد براحتی میتوانند مدارک اجاره خودرو بدون راننده را تهیه کنند. با اینحال امروز اجاره خودرو بدون راننده به یک نیاز مهم برای افراد بدل گشته و مردم اغلب ترجیح میدهند در تجارت و زندگی خصوصی از این خدمات استفاده کنند. از اینرو شما میتوانید پس از انتخاب یک مرکز اجاره خودروی معتبر با آنها تماس گرفته یا از طریق وب سایت آنها برای اجاره خودرو بدون راننده اقدام کنید.

مدارک اجاره خودرو بدون راننده عبارتند از:

مدارک هویتی و شناسایی

یکی از اولین مدارکی که باید برای اجاره خودرو بدون راننده ارائه بدهید، مدارک هویتی و شناسایی شماست. این مدارک باعث میشود که شرکت اجاره دهنده خودرو بداند که به چه کسی خودرو اجاره میدهد و طرف حساب آنها چه کسی میباشد. از جمله این مدارک که هویت شما را برای مراکز اجاره خودرو احراز میکند، اصل کارت شناسایی معتبر یا اصل پاسپورت است. همچنین شما می بایست گواهی اشتغال به کار یا گواهی از محل سکونت خود داشته باشید. مدارک رسمی که ثابت کند در جایی مشغول به کار هستید مثل فیش حقوقی و جواز کسب و… یا محل سکونت شما را نشان بدهد مثل قولنامه رسمی و سند خانه و…

مدارک اجازه رانندگی با خودرو

طبیعتا برای اینکه اجازه رانندگی با خودرو را داشته باشید، نیاز به گواهینامه رانندگی دارید. لذا برای اجاره خودرو بدون راننده نیز باید دارای گواهینامه رانندگی باشید. منتها در اجاره خودرو الزامات دیگری نیز وجود دارد. مثلا اینکه حداقل ۶ ماه از اعتبار گواهینامه رانندگی شما باقی مانده باشد و حداقل سن شما ۲۰ سال تمام باشد.

ودیعه و مدارک ضمانتی

خودروها از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند و در مدل های خارجی، ارزش و قیمت آنها بسیار بالا است. از اینرو همواره شرکت های اجاره خودرو برای تضمین بازگرداندن خودرو و دریافت اجاره آن، اقدام به دریافت ودیعه و مدارک ضمانتی میکنند. که این معمولا برای اتباع ایرانی با توجه به نوع خودرو مبلغی به عنوان ودیعه نقدی و یک فقره چک به میزان قیمت خودرو میباشد. و برای کارمندان دولت و مشاغل نظامی، دریافت چک کارمندی به میزان ۲۰ درصد بیشتر از قیمت روز خودرو در زمان اجاره است. همچنین مبلغ اجاره خودرو در زمان تحویل آن در ابتدا اخذ میگردد. به علاوه لازم به ذکر است که مبلغ ودیعه به هنگام عودت خودرو بازگردانده میشود.

 

 

بالا