لطفا منتظر باشید

انواع تست بی ام و BMW خودرویی اسپرت و بی نظیر

bmw test
اشتراک گذاری

بی ام و که با نام Bavaria Motor Works نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگترین خودروسازان خودروی لوکس ، اسپرت و برقی در جهان است. ب ام و ( BMW ) علاوه بر خودروهای لوکس، سازنده انواع خودروهای سواری معمولی، موتور سیکلت و موتور نیز هست و دفتر مرکزی آن در شهر مونیخ کشور آلمان قرار دارد. بی ام و همچنین شرکت مادر دو برند مشهور مینی و رولزرویس است. گفتنی است در سال 2016 درآمد بی ام و 94.163 میلیارد یورو گزارش شده بود و 124.729 کارمند داشت.

کمپانی خودروسازی ب ام و ( BMW ) یکی از مشهورترین سازندگان معتبر خودورهای لوکس در جهان است که این شهرت را نیز به دلیل تمرکز بر لذت راننده پشت فرمان به دست آورده است. بی ام و سال‌ها تا سال 2014، گردش موتور را به محور عقب خودروهای خود انتقال داده است تا تمرکز خود را بر روی فرمان پذیری پویا حفظ کند و خودروهای خود را به عنوان یک ماشین واقعی و ایمن و قابل کنترل برای راننده به بازار عرضه کند.

اگر برای شما هم این سوال وجود دارد که چرا خودروهای بی ام و تا این حد ایمن و قابل اعتماد هستند و یا قصد دارید اطلاعاتی درمورد تست بی ام و این شرکت خودرو ساز بزرگ آلمانی به دست بیاورید، تا انتها این مقاله را دنبال کنید.

تست بی ام و ( آیرودینامیک )

در تست بی ام و ، رانندگی سریع در AEROLAB گروه BMW که در مونیخ آلمان قرار دارد، نیز انجام می‌شود. در این تونل باد، توربین‌های تونل باد به همراه یک تردمیل با ورقه نازک از جنس استنلس استیل شرایط جاده را شبیه‌سازی می‌کنند.

در مجموع، گروه BMW حدود 170 میلیون یورو در ساخت مرکز آزمایش آیرودینامیک و امکانات/تجهیزات مورد استفاده سرمایه گذاری کرده است. این شرکت خودروسازی، در طی برنامه‌‌هایی برای بهبود عملکرد خودروهای خود، به ‌طور گسترده از قابلیت‌‌های آیرودینامیکی بهره گرفته است.

در بیشتر خودروهای بی ام و اسپویلر عقب وجود دارد و در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت، به ‌صورت هوشمند بالا می‌آید. این تغییر وضعیت در نهایت منجر به کاهش نیروی درگ و نیروی لیفت و بهبود فرمان پذیری و باعث تحت کنترل گرفتن خودرو خودرو در جاده می‌شود. با کاهش سرعت خودرو، در سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت، این اسپویلر به ‌صورت هوشمند و خودکار جمع می‌شود.

یکی دیگر از فناوری‎های مورد استفاده در خودروهای بی ام و، استفاده از ایر بریزر است که درواقع کانالی است برای خروج هوا در چرخ‌های جلو. به کمک ایر بریزر با افزایش شتاب و سرعت خودرو، تاثیر مقاومت هوا بر عملکرد خودرو تغییر چندانی نمی‌کند. استفاده از این کانال خروجی منجر به کاهش جریان آشفته‌ هوا و خروج جریان چرخشی آن در گلگیر خودرو و زیر گلگیر آن می‌گردد.

آزمون‌های NCAP و ارزیابی امنیت در تست بی ام و

چند نوع از آزمایش‌های NCAP از جمله تست سیستم ایمنی کودک (CRS) که در آن، آزمایش طول کمربند ایمنی، محل قفل سگک کمربند ایمنی، میزان دسترسی به قلاب ایزوفیکس (ISOFIX) و ثبات سامانه ایمنی کودک (CRS) سنجیده می‌شوند، انجام می‌شود. بی ام و در دفترچه راهنمای خودروهای خود، محل‌هایی خطرناک از صندلی عقب خودرو را که صندلی کودک بر روی آن قابل نصب نیست، مشخص می‌کند.

آزمون تصادف از رو به رو (Frontal) در تست بی ام و که در آن با سرعت مشخصی به سمت مانعی می‌رود، جهت بررسی ساختار خودرو انجام می‌شود. نوع دیگری از آزمایش‌های Frontal وجود دارد که در آن برخورد دو خودروی هم وزن با سرعت مشخص و یکسان به یکدیگر انجام می‌شود.

با توجه به تحقیقات و آمار تصادفات جاده‌ای، بیش از حدود 90 درصد از حوادث هنگام رانندگی به علت حواس پرتی راننده رخ می‌دهد. خودروسازان و به خصوص خودروسازهای بزرگ همچون بی ام و ، با توجه به این آمارها و تحقیقات، امکاناتی به خودروهای خود اضافه کرده‌اند که قابلیت این را دارند که در شرایط حواس پرتی و خواب آلودگی راننده، به راننده هشدار داده و بتوانند با استفاده از حداکثر توان ترمز خودرو، آن را متوقف کنند. این سیستم همچنین می‌تواند به طور خودکار و هوشمند و بدون اطلاع راننده، در شرایط اضطراری و خطرناک، خودرو را متوقف کند.

این سامانه که سیستم ترمز اضطراری (AEB) نام دارد، تصادفات جاده‌ای را تا حدود 38 درصد کاهش دهد.

یکی دیگر از انواع تست بی ام و ، تست AEB یا عملکرد سیستم ترمز اضطراری است که در تصادف دو خودرو با یکدیگر، در سرعت‌های مختلف از سرعت‌های کم تا زیاد و مشخص، ارزیابی و سنجیده می‌شود. در این تست خودرو BMW ، برای ترمز گرفتن، از رباتی استفاده می شود که مثل انسان، به هشدارها واکنش نشان می‌دهد.

بالا