لطفا منتظر باشید

کراس اوور ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

کراس اور ایران خودرو
اشتراک گذاری

کراس اوور ایران خودرو که در طرحی مفهومی طراحی شده، برای تولید پلتفرم کراس اوور در بین محصولات ایران خودرو انتخاب شده است. این خودرو در آینده قرار است به موتور سه استوانه مجهز شود. این پروژه با الگو برداری از طراحی خودرو تارا اتوماتیک انجام شده است و می توان آن را تلفیقی از علم ایرانی و تجهیزات مدرن دانست.

پیشرانه های جدید ایران خودرو حرف هایی برای گفتن دارند!

ایران خودرو پس از رونمایی از تولید تارا اتوماتیک ، در حال حاضر می خواهد برای افزایش رقابت در سطح بین المللی، پیشرانه های EF7 را ارتقاء ببخشد. به گفته مهدی رجبعلی، قرار است در آینده ای نزدیک، پیشرانه های ارتقاء یافته EF7 برای تارا اتوماتیک در نظر گرفته شده و استفاده شود.

در این راستا، همزمان طراحان صنعتی خودرو در شرکت ایران خودرو تصمیم به طراحی سبک جدیدی از خودرو های ایرانی در کلاس کراس اوور کرده اند. کراس اوور ها خودرو هایی اند که سطح شاسی بالاتری از خودرو های سواری دارند و برای استفاده های شهری بسیار مناسب اند. خودروی جدید ایران خودرو قرار است با پیشرانه سه ستونه ارتقاء یافته EF7 رونمایی شود؛ این موتور بازدهی بسیار بالا و مصرف سوخت بسیار کمتری از موتور های دیگر این شرکت دارد.

در این حیطه، تلاش های فراوانی برای توربو کردن موتور EF7 انجام شده است. در ابتدا، با همکاری یک شرکت سوئیسی، موتور توربو EF7 برای سورن توربو تولید و انتخاب شد. این موتور بازدهی خوبی داشت و با قدرت 140 اسب بخار، نیاز راننده را تامین می کرد. اما در صورت استفاده نادرست، ممکن بود آسیب های جبران ناپذیری به آن وارد شود! در حال حاضر تلاش ایران خودرو این است که پیشرانه های ارتقاء یافته EF7 را بدون خطرات احتمالی تولید کند.

کراس اوور ایران خودرو چه ویژگی هایی دارد؟

این خودرو در سبکی جدید طراحی شده است و قرار است در کلاس خودرو های کراس اوور وارد بازار شود. قطعا تلاش های فراوانی برای طراحی مدرن این خودرو انجام خواهد شد و امیدواریم سه گام اساسی که ایران خودرو برای پیشرفت خود تعیین کرده است را شاهد باشیم.

این 3 گام عبارت اند از:

  1. کاهش تعداد موتور های قدیمی و قطع تولید موتور های غیر استاندارد
    در این راستا تلاش های بسیاری انجام شده است و به گفته رجبعلی، این اقدام از یک و نیم سال پیش شروع شده و همچنان هم ادامه دارد.
  2. افزایش تعداد موتور های مدرن با تولید آلاینده های کمتر
    این موتور ها توسط ایران خودرو به تولید خواهند رسید تا کمترین میزان تولید آلاینده ها را شاهد باشیم.
  3. احداث و گسترش خط تولید پیشرانه XUV ایران خودرو
    این خط تولید شامل سه موتور می شود که تا کنون موتور های اول و دوم تا حدود زیادی ساخته شده اند. موتور اول ساخته شده است و موتور دوم نیز تا پایان سال جاریی تکمیل خواهد شد. موتور سوم هم در نیمه اول سال 1400 تکمیل خواهد شد.

کراس اوور ایران خودرو پس از این مراحل تهیه و تولید خواهد شد! پس انتظار می رود همان پیشرانه 1.3 لیتری قدرتمند 148 اسب بخاری را از ایران خودرو ببینیم. 

بالا