لطفا منتظر باشید

کلاس های ماشین بنز BENZ

benz classes
اشتراک گذاری

بخشی از ماهیت و شخصیت شرکت های بزرگ را می توان از روی شعارها و تبلیغاتی که برای شرکت خود بر می گزینند شناخت. مثلا شرکت خودروسازی بنز با انتخاب شعار تبلیغاتی《یا بهترین یا هیچ》به نوعی می خواهد بهترین بودن و برتری های خود را به رخ بکشد و به مخاطب اعلام کند که خودروی مرسدس بنز همه آن چیزی است که از یک خودرو انتظار دارید. در واقع این شعار تبلیغاتی حاوی این پیام مستتر است که همیشه بهترین را بخواهید و جز آن به چیزی قانع نباشید.

معرفی انواع کلاس های ماشین بنز

البته گاهی هم پیش می آید که شعارهای تبلیغاتی صرفا یک تبلیغ هستند و در تجربه استفاده از تولیدات آن شرکت با چیزی به مراتب برخلاف آن شعار تبلیغاتی مواجه می شویم. اما نه در خصوص شرکت های بزرگی چون مرسدس بنز که از سابقه ای بسیار طولانی در تولید خودرو برخوردارند. بطوری که فقط از تولید اولین خودرویش که به صورت کامل توسط خود این شرکت طراحی شده یعنی مرسدس بنز ۳۰۰ در دهه ۵۰ نزدیک به ۸ دهه می گذرد.

که در واقع این نقطه عطفی برای شرکت خودروسازی آلمانی مرسدس بنز نیز بود چون از طرفی توانسته بود خودرویی تولید کند که تماما توسط خودش طراحی گشته بود و از طرف دیگر به امکاناتی تجهیز شده بود که بسیار از زمان خودش جلوتر بود.

مثلا تجهیز این خودرو به آپشن ها و امکاناتی چون پرده و سقف شیشه ای، سیستم تلفن موبایل وی اچ اف، میز تحریر، ماشین تایپ و… که در نوع خود فوق العاده بود و همین ویژگی های فوق‌العاده اش نیز آن را حتی به خودروی مورد استفاده صدراعظم آلمان غربی کنراد آدناور تبدیل نمود.

خودروی دیگری از همین شرکت با نام مرسدس بنز 300 SL که در همان دهه غوغایی برپا کرد و سریع ترین ماشین آن دوران با سرعت حدود ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت لقب گرفت که درهایش به صورت خلاقانه ای طراحی شده بود و مثل بال پرنده ها باز می شد.

امروز اما از زمانی که شرکت مرسدس بنز با ادغام چند شرکت در سال ۱۹۲۶ تولیدات خود را به بازار فروش عرضه نمود چیزی نزدیک به یک قرن می گذرد و در این مدت همواره با تولیدات بی نظیر و کم رغیب خود، یکی از یکه تازان صنعت خودروسازی در جهان محسوب می شود. بطوری که در یکی از آمارهای برترین شرکت های جهان در سال ۲۰۱۸ نام شرکت خودروسازی مرسدس بنز در بین ۳۰ شرکت برتر جهان قرار گرفته است.

این شرکت که مقر اصلی آن در شهر اشتوتگارت آلمان است امروز به طراحی و ساخت انواع خودروهای سبک و سنگین اعم از خودرو سواری، اتوبوس، کاميون و… مشغول است. همچنین تولیدات این شرکت خودروسازی برتر به مانند بسیاری از برترین های این حوزه بر اساس نوعی کلاس بندی نام گذاری می شود که از دهه ۹۰ میلادی مرسوم شده است. کلاس های ماشین بنز از ترکیب یک تا چند حرف و یا در ترکیب با اعداد تشکیل یافته است.

در کلاس های ماشین بنز بر این اساس حرف ، این حروف به یکی از ویژگی های خودروی مرسدس بنز یعنی کلاس بدنه آن و اعداد در صورتی که ۳ رقمی باشند به حجم موتور آن دلالت دارد. مثلا بنز CLS500 که نام آن از بنزهای کوپه CL گرفته شده و به سبب دارا بودن ویژگی های بنز های کلاس S با این حرف نیز ترکیب شده است و اما عدد ۵۰۰ که حجم موتور آن است که نشان می‌دهد دارای موتوری با حجم ۵ لیتری است. با اینحال می توان خودروهای بنز را بر اساس کلاس بندی آنها به دسته های متعددی تقسیم بندی کرد.

بنز کلاس A

این کلاس از خودروهای بنز که تولید  نسل اول آنها به سال ۱۹۹۷ بر می گردد در دو کلاس کامپکت کوچک و کامپکت شرکتی تا به امروز تولید می شوند. شکل بدنه ماشین بنز کلاس A معمولا به سه صورت هاچ بک ۳ در، هاچ بک ۵ در و هاج بک ۴ در سدان است که موتور و محور آن در جلو تعبیه شده و تمام چرخ های آن محرک هستند. خودروهای بنز کلاس A به جهت مصرف سوخت بسیار پایینی که دارند از محبوبیت بالایی برخوردار می باشند.

بنز کلاس B

این خودرو نیز به مانند ماشین بنز کلاس A نوعی خودروی هاچ بک محسوب می شوند اما به جهت اینکه بدنه آن کمی بزرگتر از ماشین بنز کلاس A است بدان مینی ون کامپکت شرکتی هم گفته می شود که البته ظاهر اسپورت تری هم دارد. در واقع خودروی بنز کلاس B یک مینی ون ۵ در است که موتور و محور آن در جلو قرار دارد و تمام چرخ های آن نیز محرک است.

بنز کلاس C

ماشین بنز کلاس C در دسته کلاس خودروهای کامپکت قرار می گیرند که اتفاقا از اقتصادی ترین خودروهای شرکت خودروسازی بنز نیز به حساب می آیند. موتور این خودرو در جلو و محور آن در عقب خودرو تعبیه شده و چهار چرخ آن محرک است. این خودرو تا قبل از اینکه خودروهای بنز کلاس A با تولید اولین نسل خود در سال ۱۹۹۷ میلادی به بازار بیایند، به عنوان کوچکترین خودروهای بنز شناخته می شدند.

بنز کلاس CL

خودروی بنز کلاس CL در کلاس خودروهای جی تی طبقه بندی می شود که شکل بدنه آن به صورت کوپه ای ۲ در است و موتور آن در جلو و محور در عقب آن قرار گرفته است. در واقع این خودروی بنز به عنوان یک خودروی سایز بزرگ لوکس شناخته می شود.

بنز کلاس CLA

بنز کلاس CLA که تولید آن به همین چند سال اخیر از سال ۲۰۱۳ بر می گردد نوعی ماشین بنز در کلاس کامپکت کوچک شرکتی است که در ۲ شکل ۴ در فست بک سدان و ۵ درشوتینگ بریک تولید می گردد. همچنین موتور و محور این خودرو در جلو تعبیه شده است وتمام چرخ های آن محرک است.

بنز کلاس CLK

بنز کلاس CLK در کلاس خودروهای اسپرت و شرکتی قرار می‌گیرد که در شکل های کوپه ۲ در و کوپه کروکی تولید می گردد. همچنین موتور این خودرو در جلو و محور آن در عقب تعبیه شده است.

بنز کلاس CLS

خودروی بنز کلاس CLS که تا به امروز۳ نسل از آن تولید گشته است در کلاس خودروهای شرکتی قرار می گیرد که در دو شکل فست بک سدان ۴ در و شوتینگ بریک ۵ در تولید می گردد که موتور آن در قسمت جلو و محور درعقب قرار دارد. چرخ های آن نیز تماما محرک است.

بنز کلاس E

بنزهای کلاس E را از این جهت که مصرف سوخت بهینه ای دارند می توان یکی از اقتصادی ترین کلاس های بنز برشمرد. با اینحال خودروی بنز کلاس E در کلاس خودروهای شرکتی قرار می گیرند که موتور آنها در جلو و محور در عقب این خودروها تعبیه شده است. همچنین چهار چرخ بنز کلاس E محرک هستند.

بنز کلاس S

ماشین بنز کلاس S را می توان از برترین های کلاس بنز دانست که آلمانی ها به آن ویژه می گویند. خودروی بنز کلاس S در کلاس خودروهای اندازه بزرگ لوکس طبقه بندی می شوند که در دو شکل ۲ در کوپه و ۴ در سدان تولید می گردند. این خودرو هفت نسل است که با کد اتاق های مختلف بدنه تولید می شود.

بنز کلاس SL

ماشین بنز کلاس SL که به جهت برخورداری از درهای گالونیک از معروفیت بالایی برخوردار هستند در کلاس خودروی شرکتی قرار می گیرند که در شکل های کوپه ۲ در و رودستر ۲ در تولید می گردند. موتور این کلاس از ماشین بنز در جلو و محور آن در عقب قرار دارد.

بنز کلاس SLK

ماشین بنز کلاس SLK از سال ۱۹۹۶ تا به امروز است که تولید می گردد و در دسته کلاس خودروهای اسپورت قرار می گیرد. شکل بدنه این خودرو به صورت رودستر ۲ در است که موتور در جلو و محور در عقب آن تعبیه گردیده است.

بنز کلاس G

خودروهای بنز کلاس G که از قوی ترین خودروهای آفرود در جهان هستند و کاربرد نظانی هم دارند در کلاس خودروهای شاسی بلند، شاسی بلند لوکس، وانت لوکس طبقه بندی می شوند. گفته می شود که این خودرو برای اولین بار به پیشنهاد شاه سابق ایران در سال ۷۹ میلادی ساخته شده است.

بنز کلاس GLS

ماشین بنز کلاس GLS که از سال ۲۰۰۶ تولید می گردد در کلاس خودروهای اس یووی لوکس اندازه بزرگ قرار می گیرد که در شکل اس یووی ۵ در تولید می گردد. موتور این کلاس از خودروی بنز در جلو تعبیه شده و تمام چهار چرخ آن محرک است.

بنز کلاس GLA

ماشین بنز کلاس GLA نوعی خودروی شاسی بلند کوچک است که در دسته کلاس خودروهای کراس اوور کامپکت کوچک لوکس قرار می گیرد. همچنین خودروهای بنز کلاس GLA در شکل اس یووی ۵ در تولید می گردند که موتور آنها در جلو و محورشان در عقب قرار دارد و چهار چرخشان محرک است.

بنز کلاس X

خودروهای بنز کلاس X در واقع نوعی وانت ۴ در هستند که از سال ۲۰۱۷ وارد بازار شده اند و در دسته خودروهای کلاس وانت اندازه متوسط لوکس قرار می گیرند. ماشین بنز کلاس X به صورت موتور جلو محور عقب یا موتور جلو چهار چرخ محرک تولید می گردند.

 

بالا