لطفا منتظر باشید

شرایط و مقررات بیمه برای اجاره خودرو

Insurance-regulations
اشتراک گذاری


امروزه، اجاره خودرو در بین مردم محبوبیت بالایی داشته و افراد‌ با پرداخت هزینه‌ای کمتر می‌توانند از خودروهای لوکس برای مدت محدودی استفاده کنند. اجاره خودرو به معنی واگذاری خودرو از شخص مالک به شخصی غیر از مالک برای انجام کارهای شخصی با خودرو است. اغلب اجاره خودرو به مدت چند روز تا چند هفته می‌باشد.

شایان‌ ذکر است که در هنگام ثبت قرارداد برای واگذاری خودرو، تمامی قوانین موارد لازم که بایستی از طرف شخص مالک و شخص اجاره کنند رعایت شوند، ذکر می‌شوند.

از آنجایی‌که اغلب خودروهایی که با هدف اجاره دادن، به اشخاص واگذار می‌شوند، خودروهای لوکس و گران قیمتی می‌باشند، بیمه کردن خودرو یکی از مهم‌ترین مواردی است که در حین عقد قرارداد با مالک خودرو، باید به آن توجه کرد. در این مقاله سعی داریم با بیان شرایط و مقررات بیمه برای اجاره خودرو ، شما را در فهم هر چه‌ بهتر این موضوع راهنمایی کنیم. پس با ما همراه باشید…

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، بیمه خودرو یکی از مهم‌ترین موارد در حین واگذاری خودرو بوده و از جمله خدماتی است که برای ایجاد راحتی و اطمینان خاطر در زمینه اجاره خودرو فراهم شده است، تا هم شخص مالک و هم شخص اجاره‌کننده با خیال آسوده، عمل واگذاری خودرو را انجام دهند.

اگر شما خودرویی را از این مجموعه (بانی رنت) اجاره کنید، کلیه خودروها با بیمه کامل کامل بدنه و بیمه شخص ثالث بوده و برگه بیمه را در هنگام عقد قرارداد در اختیار مشتریان گرامی قرار می گیرد.

تفاوت در قوانین و مقررات بیمه برای اجاره خودرو 

یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم در زمینه بیمه خودروها در هنگام اجاره آن، عدم آگاهی و اطلاعات کافی در مورد قوانین بیمه می‌باشد. در واقع مهم‌ترین تفاوت در قوانین بیمه خودروهای اجاره‌ای، مربوط به خودروهای با راننده و یا خودروهای بدون راننده می‌باشد.

قوانین و مقررات بیمه برای اجاره خودرو با راننده متفاوت‌تر از خودروهای اجاره‌ای بدون راننده می‌باشد؛ بنابراین اگر جز افرادی هستید که می‌خواهید خودرویی را اجاره کنید، از پوشش بیمه بدنه و بیمه ثالث خودرویی که قصد کرایه آن را دارید اطمینان حاصل کنید.

در شرکت‌های اجاره خودرو، دو نوع بیمه وجود دارد، دسته اول بیمه معمولی و دسته دوم بیمه کامل می‌باشد. بیمه معمولی شامل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث بوده و همه شرکت‌های اجاره خودرو این بیمه را ارائه می‌دهند.

دسته دوم بیمه کامل می‌باشد، با پرداخت مبلغ اضافی می‌توانید خودرو اجاره‌ای خود را بیمه کامل کنید. این بیمه میزان قابل‌توجهی از هزینه‌ها را در حین تصادف کاهش می‌دهد و اگر قصد بیمه کامل را دارید، بایستی در هنگام اجاره خودرو، عنوان کنید.

همچنین شرایط و مقررات بیمه برای اجاره خودرو در هنگام تصادف در اجاره‌ خودرو با راننده یا بدون راننده متفاوت می‌باشد، به‌طوری که اگر شما تنها خودرو را اجاره کرده باشید، در هنگام تصادف باید فوراً با شرکت اجاره خودرو تماس گرفته و مطابق راهنمایی کامل آن ها، پیش بروید.

توجه کنید اگر شما اقدامات خودسری انجام دهید ممکن است شرکت بیمه نتواند از بیمه ماشین استفاده کند و شما مجبور به پرداخت تمامی هزینه‌ها باشید. همچنین اگر هنگام تصادف، پلیس تشخیص دهد طرف مقابل مقصر است، شما موظف هستید تمامی پیگیری‌های لازم برای دریافت خسارت و هزینه‌ها راز طرف مقصر بکنید و شرکت بیمه هیچ‌گونه مسئولیتی در این قبال ندارد.

اما اگر خودروی اجاره‌ای با راننده باشد، در هنگام تصادف احتمالی، شما لازم نیست هیچ کاری انجام دهید و اقدامات لازم به همراه هزینه‌ها و خسارت‌ها به عهده راننده و شرکت اجاره خودرو بوده و شما چه هیچ‌گونه مسئولیتی در این قبال ندارید.

نتیجه‌گیری

از آنجایی‌که اکثر مردم‌ دوست دارند سوار شدن به اتومبیل‌های لوکس و راحت را تجربه کنند، اما وضع اقتصادی مناسبی برای اینکار ندارند، دست به اجاره خودرو برای سفرهای خود می‌زنند.

از این ‌رو بیمه کردن خودرو یکی از مهم‌ترین موارد در حین عقد قرارداد می‌باشد. امروزه تمامی شرکت‌های معتبر هنگام اجاره خودرو از بیمه استفاده می‌کنند، اما لازم است پیش از امضای قرارداد و تحویل خودرو از شرایط کامل و مقررات بیمه برای اجاره خودرو در هنگام بروز خسارت آگاه شوید. امیدواریم با مطالعه این مقاله و دانستن شرایط بیمه، با خیال آسوده به سفر و تفریح بپردازید.

بالا