لطفا منتظر باشید

اجاره خودرو آنلاین

onlile-car-rental
اشتراک گذاری

امروزه بسترهای جدیدی برای تعاملات گوناگون اقتصادی و خدمات مختلف مانند اجاره خودرو آنلاین شکل گرفته اند که متفاوت از روش های سنتی و کلاسیک خود عمل می کنند و ساختارهای مدرن و بروزی دارند که طی آن دیگر نیازی به حضور فیزیکی مشتری و فروشنده نیست و مبتنی بر فعالیت در بستر اینترنت و فضای آنلاین است.

این بستر که از طرفی با توجه به گسترش تکنولوژی و گستردگی استفاده مردم از ابزارهای هوشمند چون گوشی موبایل و رایانه و… و از طرف دیگر با توجه به گسترش جمعیت و افزایش ترافیک و تمایل بشر به راحتی و آسودگی و… شکل گرفته است، تعاملات اقتصادی و خدماتی را وارد فاز جدیدی نموده است که مدرن و جدید است و سبب شده تا بسیاری از کسب و کارها در بستر اینترنت و فضای آنلاین شکل بگیرند. از جمله این کسب و کارها می توان به شرکت های آنلاین اجاره خودرو اشاره کرد.

در واقع شرکت های اجاره خودرو آنلاین به دو شکل در بستر اینترنت به مخاطبان و مشتریان خود خدمات رسانی می کنند. شکل اول اجاره خودرو بدون راننده است یعنی اینکه شما بسته به نیاز و کاری که قرار است با ماشین انجام بدهید اقدام به انتخاب و رزرو ماشین از طریق سایت شرکت اجاره خودرو آنلاین کرده و سپس در موعد مقرر در محل شرکت یا مکان تعیین شده، خودروی اجاره شده را تحویل می گیرید.

شکل دیگر اجاره خودرو با راننده است که شما به صورت ساعتی اقدام به اجاره خودرو می کنید که این شکل از اجاره خودرو بیشتر مختص کسانی است که مدارک لازم برای اجاره خودرو را ندارند یا اینکه فاقد گواهینامه رانندگی هستند.

حال شاید این سوال برایتان مطرح شود که تفاوت موسسات اجاره خودرو آنلاین با سایر شرکت های اجاره خودرو در چیست؟

در واقع فرقی به لحاظ اجاره خودرو وجود ندارد و شما می توانید به دو شکلی که اشاره کردیم خودرو مورد نظر خود را اجاره کنید ولی به لحاظ پروسه روند اجاره فرق های اساسی وجود دارد.

تفاوت اجاره خودرو آنلاین و حضوری

شما در اجاره خودرو آنلاین از طریق سایت آن شرکت، ماشین مورد نظر خود را از میان خودروهای داخلی یا خارجی که در سایت این شرکت ها به نمایش درآمده و اطلاعات آنها اعم از سال ساخت و مبلغ اجاره و…درج گردیده انتخاب می کنید و سپس با پرداخت بخش از مبلغ اجاره یا کل آن خودروی مورد نظر را رزرو می کنید که معمولا اینکار حداقل یکی دو روز قبل تر از موعد تحویل خودرو صورت می پذیرد.

در صورتی که در روش سنتی اجاره خودرو می بایست حضورا در محل شرکت اجاره خودرو حاضر شوید و اقدام به اجاره خودروی مورد نظر خود نمایید.

که البته باید به این حقیقت نیز اذعان نمود که اجاره خودرو آنلاین بسیار راحت تر است و شما صرفا با چند کلیک ساده با گوشی موبایل یا رایانه می توانید خودروی مورد نظرتان را بیابید و برای مدت مورد نظر که اجاره کنید. همچنین از محاسنی که اجاره خودرو آنلاین دارد این است که شما می توانید حتی از چند روز قبل اقدام به رزرو یا اجاره خودروی مورد نظر خود بکنید تا در روزهای پیش از تعطیلی که تقاضا بالاست اجاره نرود که عموما این مشکل در شرکت های اجاره خودرو به شکل سنتی وجود دارد و به هنگام مراجعه دیرهنگام برای اجاره خودرو در روزهای پیش از تعطیلی ممکن است خودرو مورد نظر اجاره رفته باشد.

با اینحال در اجاره خودرو آنلاین بعد از اینکه از طریق سایت شرکت مورد نظر اطلاعات خود را ثبت کردید و خودروی مورد نظر را برای تعداد روزهای مشخصی با تعیین مبدا و مقصد و با امکانات مورد نظر انتخاب نمودید و وجه رزرو یا کل مبلغ را واریز کردید در روز تحویل خودرو می بایست الباقی مبلغ اجاره به علاوه مبلغی به عنوان ضمانت، یک چک به مبلغ خودرو و همچنین مدارکی دال بر این که در جایی مشخص مشغول به کار یا ساکن هستید ارائه کنید. از خوبی های اجاره خودرو آنلاین این است که در هر زمان از ساعات شبانه روز می توانید خودروی مورد اجاره ای را که رزرو کرده اید، عوض یا حذف سفارش کنید.

 

بالا