لطفا منتظر باشید

برای اجاره خودرو بدون راننده چه مدارکی لازم است؟

مدارک جهت اجراه خودرو
اشتراک گذاری

برای اجاره خودرو بدون راننده چه مدارکی لازم است؟


خدمات اجاره خودرو بدون راننده یکی از رایج ترین خدمات اجاره خودرو است. در این نوع از خدمات فقط اجاره خود وسیله نقلیه درخواست میشود و فرض بر این است که شخص متقاضی اجاره خودرو، کسی است که رانندگی وسیله نقلیه را در طول مدت سرویس بر عهده خواهد داشت، اگرچه ممکن است رانندگان ثانویه دیگری نیز وجود داشته باشند. بنابراین هنگامی که ما درخواست خدمات کرایه ماشین بدون راننده میکنیم، مسئولیت اتفاقاتی که ممکنه در طول سفر بیافتد را بر عهده میگیریم. هرچند بخش مهمی از این مسئولیت با بیمه خودروها از سوی شرکت های اجاره خودرو تضمین میگردد، اما با اینحال مواردی وجود دارند که شامل بیمه نمی شوند و همچنین شما برای در اختیار داشتن ماشین که یک کالای گران قیمت است، نیاز به سپردن تعهد و دادن تضمین دارید که این تعهد و تضمین با ارائه مدارک معتبر میسر است.

بانی رنت همه چیز را آسان کرده است

حال شاید تا بحال اقدام به اجاره خودرو نکرده باشید و با این تصور که مدارک زیاد یا خاصی برای اجاره خودرو لازم است، از اینکار صرف نظر کرده و منصرف شده باشید. اما باید بدانید که فرآیند اجاره خودرو مثل هر فرآیند دیگری میباشد و مدارک اجاره خودرو بدون راننده نیز شامل مدارک خاصی که تهیه آنها غیر ممکن باشد نیست و افراد براحتی میتوانند مدارک اجاره خودرو بدون راننده را تهیه کنند. با اینحال امروز اجاره خودرو بدون راننده به یک نیاز مهم برای افراد بدل گشته و مردم اغلب ترجیح میدهند در تجارت و زندگی خصوصی از این خدمات استفاده کنند. از اینرو شما میتوانید پس از انتخاب یک مرکز اجاره خودروی معتبر با آنها تماس گرفته یا از طریق وب سایت آنها برای اجاره خودرو بدون راننده اقدام کنید.

مدارک اجاره خودرو بدون راننده عبارتند از:

مدارک هویتی و شناسایی

یکی از اولین مدارکی که باید برای اجاره خودرو بدون راننده ارائه بدهید، مدارک هویتی و شناسایی شماست. این مدارک باعث میشود که شرکت اجاره دهنده خودرو بداند که به چه کسی خودرو اجاره میدهد و طرف حساب آنها چه کسی میباشد. از جمله این مدارک که هویت شما را برای مراکز اجاره خودرو احراز میکند، اصل کارت شناسایی معتبر یا اصل پاسپورت است. همچنین شما می بایست گواهی اشتغال به کار یا گواهی از محل سکونت خود داشته باشید. مدارک رسمی که ثابت کند در جایی مشغول به کار هستید مثل فیش حقوقی و جواز کسب و… یا محل سکونت شما را نشان بدهد مثل قولنامه رسمی و سند خانه و…

مدارک اجازه رانندگی با خودرو

طبیعتا برای اینکه اجازه رانندگی با خودرو را داشته باشید، نیاز به گواهینامه رانندگی دارید. لذا برای اجاره خودرو بدون راننده نیز باید دارای گواهینامه رانندگی باشید. منتها در اجاره خودرو الزامات دیگری نیز وجود دارد. مثلا اینکه حداقل ۶ ماه از اعتبار گواهینامه رانندگی شما باقی مانده باشد و حداقل سن شما ۲۰ سال تمام باشد.

ودیعه و مدارک ضمانتی

خودروها از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند و در مدل های خارجی، ارزش و قیمت آنها بسیار بالا است. از اینرو همواره شرکت های اجاره خودرو برای تضمین بازگرداندن خودرو و دریافت اجاره آن، اقدام به دریافت ودیعه و مدارک ضمانتی میکنند. که این معمولا برای اتباع ایرانی با توجه به نوع خودرو مبلغی به عنوان ودیعه نقدی و یک فقره چک به میزان قیمت خودرو میباشد. و برای کارمندان دولت و مشاغل نظامی، دریافت چک کارمندی به میزان ۲۰ درصد بیشتر از قیمت روز خودرو در زمان اجاره است. همچنین مبلغ اجاره خودرو در زمان تحویل آن در ابتدا اخذ میگردد. به علاوه لازم به ذکر است که مبلغ ودیعه به هنگام عودت خودرو بازگردانده میشود.

برچسب:
بالا