لطفا منتظر باشید

اجاره خودرو برای دیدن جاذبه های گردشگری گلستان

golestan-province-rental-car
اشتراک گذاری

اجاره خودرو یک راه ایده آل برای دیدن استان گلستان است. جاذبه های گردشگری گلستان را بخش‌های مهمی از طبیعت بکر و دست‌نخورده آن تشکیل می‌دهد که بستری عالی برای سفر تمام طبیعت‌گردان دنیا و ایران را فراهم می‌کند. بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری را می‌توانید در این نقطه بیابید.

 

گلستان یکی از قطب‌های مهم گردشگری در ایران است که می‌تواند نوع نیازتان به سفر را تامین کند. فرقی نمی‌کند طبیعت‌گرد باشید یا عاشق بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری گلستان می‌تواند به تمام این نیازها پاسخ دهد.

بیشترین بخش از گردشگری این منطقه را بازدید و استفاده از طبیعت بکر و زیبای آن تشکیل می‌دهد. پیاده‌روی در مسیرهایی که در دل جنگل را دارد و رسیدن به زیباترین آبشارهایی که تابه‌حال ندیده‌اید قطعا می‌تواند بهترین خاطرات این سفر را برایتان مهیا کند. در این مقاله به بررسی برخی از این مناطق که بسیار محبوب و پرطرفدار هستند می‌پردازیم.

بهترین جاذبه های گردشگری گلستان

جاذبه‌های دیدنی این استان شامل انواع بازارهای سنتی و بناهای تاریخی است که هرسال افراد بسیاری را برای بازدید به سمت خود می‌کشانند. ازطرفی طبیعت زیبا و گسترده‌ای که این مناطق را دربرگرفته‌ است طرفداران و عاشقان به طبیعت‌گردی را مجذوب خود می‌کند.

باید به این نکته هم توجه داشته باشید که گستردگی در طبیعت این منطقه به‌قدری زیاد است که برخی نقاط هنوز کشف نشده و بکر و دست‌نخورده باقی مانده است. بااین‌حال برخی مناطق هستند که از دید عموم شناخته‌شده‌تر شده‌اند که در ادامه این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • پارک ملی گلستان؛ شهرستان گالیکش

  • برج گنبد کاووس

  • آبشار کبودوال؛ علی آباد کتول

  • قبرستان خالد نبی؛ شهرستان کلاله

  • گلفشان گمیشان (نفتلیجه)؛ شهرستان گمیشان

  • دریاچه سد زرین گل؛ علی آباد کتول

  • جزیره آشوراده؛ بندر ترکمن

آبشار کبودوال؛ علی آباد کتول

این آبشار از چشمه بالادست خود سرچشمه می‌گیرید و به‌عنوان یکی از زلال‌ترین و تمیزترین آ‌ب‌های طبیعی قابل شرب در ایران شهرت دارد. آبشار کبودوال در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. پیاده‌روی از مسیری که به این آبشار منتهی می‌شود می‌تواند یکی از سرگرم‌کننده‌ترین کارها در سفر به این استان باشد. در این مسیر می‌توانید از پل‌های چوبی دیدن کنید و محیطی زیبا و عالی برای عکاسی داشته باشید.

استفاده از امکانات این پارک و آب‌تنی در آب این چشمه از تفریحات عالی این بخش از سفر محسوب می‌شود. آبشار کبودوال بلندترین آبشار خزه‌ای ایران است که با 12 متر ارتفاع مهم‌ترین جاذبه طبیعت‌گردی علی آباد کتول به‌شمار می‌آید. این پارک دارای امکاناتی نظیر بوفه و سوپر مارکت، باربیکیو و آلاچیق برای مسافران است.

پارک ملی گلستان؛ شهرستان گالیکش

این پارک یکی از باارزش‌ترین مناطق در ایران محسوب می‌شود که ازلحاظ زیست‌محیطی با بسیاری از پارک‌های سراسر دنیا رقابت می‌کند. این پارک دارای بخش مهمی از پستانداران کشور را تشکیل می‌دهد. بیشترین قسمت آن در استان گلستان و حدودا 34 درصد در استان خراسان شمالی و بخش کوچکی از آن هم در استان سمنان قرار دارد.

از اصلی‌ترین جاذبه های گردشگری گلستان محسوب می‌شود. مزیت‌های بازدید این پارک می‌تواند برپایی اردو، شانس تماشای حیات وحش، آبشارها و دریاچه‌ها و زیبایی‌های طبیعی باشد. پارک ملی گلستان را به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به‌ثبت رسانده‌اند. همچنین در فهرست میراث طبیعی ایران هم قرار دارد. بازدید از این پارک می‌تواند به بهترین تجربه سفر طبیعت‌گردیتان تبدیل شود.

برج گنبد کاووس

تنها ملات‌هایی که در ساخت این برج به‌کار رفته آجر و ملات ساروج است. سبک معماری این برج سبک خراسانی و رازی بوده که از بناهای تاریخی سده‌ چهارم هجری است.

برج گنبد کاووس در سال 397 هجری قمری به دستور یکی از پادشاهان آل زیار ساخته می‌شود که از بلندترین برج‌های آجری جهان شناخته شده است. در سفر به گلستان حتما بازدید از این گنبد را از دست ندهید و از تاریخ آن لذت ببرید.

قبرستان خالد نبی؛ شهرستان کلاله

خالد نبی آخرین مبلغ دین مسیح محسوب می‌شود که طبق روایات آخرین پیامبر قبل‌از نبی اکرم (ص) است. این مکان دارای چند زیارتگاه و یک قبرستان است که در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان گلستان قرار دارد. به‌عنوان جاذبه های گردشگری گلستان شناخته می‌شود. برای دسترسی به این زیارتگاه باید از مسیر گنبد کاووس، مراوه تپه و کلاله اقدام کنید.

گلفشان گمیشان (نفتلیجه)؛ شهرستان گمیشان

این مکان در کرانه‌های شرقی دریای خزر و در ارتفاع 26 متری از سطح دریا قرار دارد و تبدیل به یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری گلستان شده است. مساحت این گلفشان حدود 8 متر ارتفاع و 500 متر قطر بوده که در قسمت بالای آن می‌توانید دریاچه‌ای به‌رنگ بنفش یا صورتی ببینید. این دریاچه کوچک دارای آب‌شور به‌همراه گِل رس و گاز با فشار و غلظت زیاد است.

دریاچه سد زرین گل؛ علی آباد کتول

رودخانه زرین گل یکی از مهم‌ترین رودخانه‌ها و جاذبه های گردشگری گلستان محسوب می‌شود که آب آن از کوهستان‌های همین مناطق تامین می‌شود. در سال‌های گذشته سدی خاکی با ظرفیت 17 میلیون متر مکعب روی این رودخانه ساخته شد که هم توانست آب شرب مردم و کشاورزی را تامین کند و هم بستری مهم برای مهاجرت و سکونت پرندگانی در این قسمت باشد. با احداث این سد، محلی بسیار زیبا شکل گرفت که علاقه‌مندان به طبیعت گردی و پرنده‌نگاری می‌توانند از این نقطه لذت ببرند.

جزیره آشوراده؛ بندر ترکمن

می‌توان این‌طور در نظر گرفت که این منطقه یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری گلستان در دنیا محسوب می‌شود. آشوراده تنها جزیره ایرانی واقع در دریای کاسپین بوده که دارای مهم‌ترین تالاب‌های جهان است. در سال 1354، به‌عنوان یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره در جهان (مناطق حفاظت‌شده‌ زیستی بین‌المللی) به ثبت جهانی رسید.

این جزیره را یکی از مهم‌ترین پناه‌گاه‌های حیات وحش ایران می‌شناسند. یکی از مزیت‌های سفر به این جزیره بازدید از پل چوبی، قلعه مثلثی (یادگار اشغال روس‌ها) و ویرانه‌های دژهای صفوی خواهد بود. این جزیره مکان مناسبی برای گذراندن زمان و استفاده از امکانات موجود در آن است.

جمع‌بندی

استان گلستان یکی از مهم‌ترین مناطق برای طبیعت‌گردی در ایران و شاید در دنیا باشد که در این مقاله به برخی از مهم‌ترین این مکان‌ها اشاره کردیم.

شما میتوانید با اجاره خودرو از بانی رنت بهترین تجربه مسافرت جاده ای خود را با خیالی آسوده از جهت سلامت خودرو و همچنین حمایت در شرایط خاص تجربه کنید.

جاذبه های گردشگری گلستان تنها محدود به این مناطق نبوده و با سفر به این استان می‌توانید از مکان‌هایی مانند کاخ موزه گرگان، سرای باقری ها؛ گرگان، کاخ آقا محمدخان قاجار؛ گرگان، خانه شیرنگی؛ گرگان، شهر باستانی جرجان؛ گنبد کاووس، برج رادکان کردکوی؛ شهرستان کردکوی، دیوار بزرگ گرگان؛ گنبد کاووس، غار کیارام؛ شهرستان گالیکش و بسیار موارد دیگر دیدن کرده و سفر به گلستان را به یکی از بهترین سفرهای عمر خود تبدیل کنید.

 

 

 

 

بالا