لطفا منتظر باشید

جاذبه های گردشگری کاشان

جاذبه های گردشگری کاشان
اشتراک گذاری

با توجه به اینکه فصل تابستان به‌زودی فرا می‌رسد، شاید شما نیز علاقه‌مند به بازدید از جاذبه‌ های گردشگری کاشان باشید. این شهر دارای قدمتی 7500 ساله است؛ به همین علت نیز از شهر کاشان به‌عنوان یکی از گنجینه‎های اولین تمدن‌های انسانی یاد می‌شود. با توجه به وجود تپه باستانی سیلک در این منطقه باید گفت که شما با سفر به این منطقه به‌نوعی از قدیمی‌ترین سکونتگاه جمعی بشر بازدید خواهید کرد.

اگر شما نیز جزء علاقه‌مندان به بازدید از مکان‌های تاریخی هستید، توصیه می‌کنیم به‌هیچ‌عنوان از شهر کاشان غافل نشوید. این شهر علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی فراوان و مطرحی که دارد، ازلحاظ جاذبه‌های طبیعی نیز در سطح جهانی مشهور است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی را دررابطه‌با جاذبه‌های گردشگری این شهر ارائه دهیم.

جاذبه‌ های گردشگری کاشان کدام‌ند؟

همان‌طور که می‌دانید کاشان جاذبه‌های گردشگری بسیاری درزمینه‌های مختلف تاریخی، مذهبی و طبیعی را دارا است. اگر شما نیز در انتخاب مکان مورد نظر خود برای رفتن به یک مسافرت خاطره‌انگیز دچار تردید شده‌اید در ادامه نیز با ما همراه باشید تا به شما در انتخاب مکانی مناسب برای رفتن به سفری به‌‌یادماندنی کمک کنیم.

باغ فین کاشان

یکی از جاذبه ‌های گردشگری کاشان که علاوه‌بر تاریخی بودن به‌خاطر منظره زیبای خود به‌عنوان عمارتی بهشتی شناخته می‌شود باغ فین کاشان است. قدمت تاریخی این بنا که مربوط به زمان جمشید، پادشاه ایران است به‌خوبی بیانگر معماری و فرهنگ غنی ایران باستان است. اگر قصد معرفی فرهنگ و آیین ایران باستان را به فرزندان خود دارید توصیه می‌کنیم حتما از باغ فین کاشان دیدن کنید.

باغ فین کاشان جزء جاذبه‌های تاریخی است که در هر دوره‌ای مورد توجه پادشاهان قرار گرفته است؛ تا جایی که 2 فرمانروایی آل‌بویه و ایلخانان وسعت این باغ را افزایش داده‌اند. البته نمی‌توان از کنار مرمت و بازسازی این مکان که توسط دیگر فرمانروایان ایرانی صورت گرفته ساده گذشت. شاید بهتر باشد این موضوع را بدانید که باغ فین کاشان یکی از بزرگترین باغ‌های ثبت‌شده در سازمان یونسکو بوده و از شهرتی جهانی برخوردار است.

حمام فین کاشان

قطعا بعداز معرفی باغ فین یکی از مهم‌ترین جاذبه ‌های گردشگری کاشان، حمام فین است. حمام فین که در سمت جنوب باغ فین قرار گرفته است، به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد و به این دلیل که تنها مختص استفاده اشراف‌زادگان بوده، طراحی اصیل و بی‌نظیر ایرانی در جای‌جای این حمام قابل مشاهده است.

اما در سمت دیگر این باغ حمام دیگری در زمان صفویان ساخته شده که آن را حمام خدمه می‌نامند. طبق گزارش‌هایی که تاکنون ارائه شده 7 کاشی در حمام خدمه‌ها وجود دارد که قدمتی بیشتر از 500 سال را به خود اختصاص داده‌اند. جالب است بدانید که خلاف تصور عموم افراد امیر کبیر که شخصیت برجسته و والا مقامی در دوره قاجار بود، در حمام خدمه‌ها به قتل رسیده است.

حمام سلطان امیر احمد

اگر به کاشان سفر کردید بازدید از حمام سلطان امیر احمد را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید. از این حمام به‌عنوان مجلل‌ترین حمام سلطنتی یاد می‌شود و قطعا جذابیتی کمتر از حمام فین ندارد. طراحی اصیل ایرانی در میان کاشی‌های آبی و طلایی این بنا وگچ‌بری‌های زیبای آن همگی از مواردی است که هرسال گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. این حمام در بافت تاریخی-مذهبی کاشان قرار دارد و نام آن نیز از امام‌زاده‌ای که در جوار این بنا قرار دارد گرفته شده است.

بازار سنتی کاشان

بازار سنتی کاشان که جزء آثار ملی به‌حساب می‌آید، ترکیبی از نگاره‌های قدیمی و دکوراسیونی مدرن است که هارمونی خاصی را در نگاه گردشگران ایجاد می‌کند. این بازار در سال 1355 به ثبت رسیده اما شکوه و قدمت بازار سنتی کاشان به دوران صفویان باز می‌گردد. بازار سنتی کاشان شامل بنا‌های گسترده‌ای ازجمله مسجد، کاروان‌سرا، تیمچه‌، حسنیه و مواردی از این قبیل است.

شهر زیرزمینی نوش‌آباد

از دیگر جاذبه‌ های گردشگری کاشان این شهر زیر‌زمینی است که در عمق 4 تا 18 متری از سطح زمین قرار گرفته و یکی از شگفت‌انگیز‌ترین جاذبه‌های گردشگری به‌شمار می‌آید. این بنای تاریخی که پیش‌از اسلام به‌دست تمدن‌های ایران باستان ساخته شده، نوعی سازه نظامی و دفاعی بوده و دارای طبقات مختلفی است. این شهر زیرزمینی که برخی افراد آن را با نام اویی‌ می‌شناسند با طراحی جالبی ساخته شده و ازطریق چاه‌های قائم طبقات مختلف را به یکدیگر متصل کرده‌اند.

مهم‌ترین جاذبه های طبیعی گردشگری کاشان کدام‌اند؟

اگر به‌دنبال جاذبه‌های طبیعی هستید، همچنان بازدید از کاشان را توصیه می‌کنیم. این شهر علاوه‌بر اینکه مکان‌های تاریخی مطرحی دارد، جاذبه‌های طبیعی کاشان نیز در سراسر دنیا مطرح هستند. گلاب قمصر کاشان در شهر قمصر که شهرتی جهانی دارد در اواخر فصل بهار مکانی فوق‌العاده زیبا و دیدنی است که بوی گل محمدی و دستگاه‌های گلاب‌گیری فضای چشم‌نوازی را رقم می‌زند. این فضای آرامش‌بخش سالانه گردشگران بسیاری را در سراسر دنیا جذب می‌کند.

تپه سیلک کاشان نیز از دیگر آثار طبیعی و جاذبه‌های گردشگری است که از لحاظ تاریخی نیز دارای قدمتی طولانی است. آبشار نیاسر نیز از دیگر جاذبه های گردشگری کاشان است که فضای دل‌انگیز و آرامش‌بخش آن همواره برای دوری از فضای رعب‌انگیز شهری بسیار مناسب است. این آبشار حدود 25 متر ارتفاع داشته و مقدار آب آن اغلب در فصل زمستان و بهار در بیشترین حد خود قرار دارد.

جمع‌بندی

با توجه به اینکه اغلب افراد قبل‌از رفتن به مسافرت سردرگم هستند، سعی کردیم در این مقاله جاذبه های گردشگری کاشان را معرفی کنیم. البته کاشان شهری تاریخی و فوق‌العاده‌ای است که جاذبه‌های گردشگری آن بسیار فراتر از چیزی است که ما معرفی کردیم. جالب است بدانید که ساختار کلی کاشان به‌شکلی است که شما به‌راحتی، حتی در یک سفر 2 روزه می‌توانید از بیشتر این این آثار طبیعی و تاریخی دیدن کنید.

اگر همیشه قبل‌از مسافرت با این دغدغه مواجه هستید که کجا مکان بهتری برای مسافرت است، به شما توصیه می‌کنیم از وب‌سایت‌های مربوط به گردشگری کمک بگیرید. ممنونیم که تا انتهای این مقاله از بررسی جاذبه‌های گردشگری شهر کاشان با ما بودید. امیدواریم از مطالب گردآوری‌شده بهترین استفاده را کرده باشید.

بالا