لطفا منتظر باشید

جاذبه های گردشگری کردستان

جاذبه های گردشگری کردستان
اشتراک گذاری

اگر برای سفرهای پیش رو، به‌دنبال طبیعتی بکر، اصیل و خوش آب‌وهوا هستید، وقت آن است تا با جاذبه های گردشگری کردستان آشنا شوید. دقت داشته باشید که کردستان، دارای یک موقعیت جغرافیایی دست نخورده و جذاب است که با مسافرت به آن، اوقات زیبایی را برای خود، دوستان و خانواده‌تان رقم می‌زنید.

مردم کردستان، افرادی خونگرم و مهمان‌نواز هستند که با خوش‌رویی از شما استقبال می‌کنند. پس اگر با تعاریف گفته شده، برای سفر به این منطقه توریستی زیبا و دوست‌داشتنی آماده هستید، تا آخر این مقاله با ما همراه بمانید تا بهترین جاهای کردستان را به شما معرفی کنیم.

اورامانات مریوان از جاذبه های گردشگری کردستان است!

اورامانات یک منطقه‌ کوهستانی است که طراوت و شادابی بی‌نظیری دارد. این روستا که از میان آن 2 رودخانه سیروان و لیله عبور می‌کند، به یک محیط جذاب و دیدنی برای توریست‌های ایرانی و خارجی تبدیل شده است. بیشتر گردشگران این منطقه از اسپانیا و آلمان هستند. شما برای رفتن به این منطقه، می‌توانید از آدرس استان کردستان، شهرستان مریوان، جنوب شرقی شهر مریوان و اورامان تخت استفاده کنید.

پوشش گیاهی اورامانات از دلایل شهرت آن است. همچنین وجود معماری پلکانی این روستا، جذابیت‌های آن را دوچندان کرده است. این روستا به‌عنوان حد فاصل ایران و عراق نیز شناخته می‌شود و رودهای سیروان و لیله در جایی میان این 2 کشور به هم پیوند می‌خورند. رودخانه موجود در اورامانات، به‌علت خروشان بودن، محلی مناسب برای تمرین قایق‌رانی محسوب می‌شود.

روستای پالنگان یکی دیگر از مناطق دیدنی کردستان است!

روستای پالنگان منطقه‌ای دیدنی است که نام آن در فهرست میراث ملی کشور دیده می‌شود. این روستا در دامنه ارتفاعات شاهو قرار دارد و به‌دلیل داشتن آب‌وهوای بی‌نظیر و طبیعتی بکر، شهرت پیدا کرده است. معماری این روستا نیز مشابه اورامانات، پلکانی است که این موضوع، منجر به چشم‌نوازی بیش از اندازه این منطقه می‌شود.

برای رفتن به روستای پالنگان، می‌توانید ازطریق شهرهای کامياران، پاوه، سروآباد و سنندج اقدام کنید. همچنین ذکر این نکته ضرورت دارد که هنگام سفر به این روستا و در مسیر، از دره زیبای ور تا تنگیور که در دل کوه‌ها قرار دارد، عبور خواهید کرد و این خود، تجربه‌ای بی‌نظیر برایتان به‌همراه دارد. پالنگان به این دلیل از جاذبه های گردشگری کردستان محسوب می‌شود که در کنار اصالت و طبیعتی زیبا، آداب‌ورسوم مخصوص به خود را دارد که این موضوع برای گردشگران جذابیت‌های فراوانی را دارا است.

با رفتن به کردستان از دریاچه زریوار غافل نشوید!

دریاچه زریوار یکی از جاذبه های گردشگری کردستان است که به‌دلیل آب شیرین و حیات وحش خود، شهرت دارد. این منطقه در میراث ملی کشور به‌ثبت رسیده و شگفتی‌های فراوانی را در دل خود نهفته است. این دریاچه در میان کوه و جنگل‌هایی که مملو از درخت بلوط هستند، واقع شده و سالانه، میزبان گردشگران زیادی است.

این دریاچه 4 و نیم کیلومتر طول و حدود 2 كيلومتر عرض دارد. مساحت آن 850 تا 900 هكتار است و عمق آن به 2 تا 5 متر می‌رسد. زریوار دریاچه‌ای است که به‌عنوان یک بستر مناسب برای قایق‌رانی و اسکی شناخته می‌شود. به همین دلیل، گردشگران می‌دانند که درصورت سفر به زریوار، قادر به تجربه تفریح‌های آبی هستند.

معرفی کامل بازارچه مرزی مریوان

اگر دوست دارید که در کنار سفر، فرصت خرید محصولات مختلف با بهترین قیمت‌ها را به‌دست بیاورید، بازارچه مرزی مریوان همان جایی است که قصد معرفی کردنش را داریم. نام این بازارچه در لیست جاذبه های گردشگری کردستان قرار می‌گیرد، چون به‌دلیل موقعیت مرزی خود، در مراوده با عراق است و در این راستا، می‌تواند اجناسی را وارد کشور کرده و بفروشد که همگی، کیفیت بالا و قیمت مناسبی دارند.

هنگام سفر به کردستان از مجموعه تفریحی پارک آبیدر دیدن کنید!

پارک آبیدر در میان کوه‌های آبیدر بزرگ و کوچک قرار دارد و برای رفتن به آن‌جا، باید به سنندج سفر کرد. این منطقه از گذشته‌های خیلی دور، به‌عنوان یک مرکز برای تفریح مردمان سنندج شناخته شده و اکنون هم، گردشگران زیادی را به‌عنوان مهمان می‌پذیرد. با رفتن به این پارک، امکان بهره‌مندی از امکانات فهرست پایین برای شما فراهم می‌شود:

  • امکانات عمومی و رفاهی

  • پارک‌ها، باغ‌ها و چشمه‌ها

  • سینمای روباز

  • زیپ‌لاین و پل معلق

  • مجسمه یادبود

دقت داشته باشید که برای رفتن به مجموعه آبیدر، باید هزینه پارک خودرو را پرداخت کنید، اما جهت بازدید از سایر نقاط این منطقه، نیاز به صرف هیچ هزینه‌ای نیست، مگر اینکه تصمیم بگیرید از امکانات رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و کافیشاپ‌های این منطقه بهره ببرید.

یکی از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری کردستان، غار کرفتو است!

غار کرفتو یک منطقه دیدنی جذاب است که در 60 کیلومتری دیواندره واقع شده و به‌دلیل این‌که یک غار آهکی و باستانی است، گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می‌کند. در کرفتو، یک کتیبه ارزشمند وجود دارد که به زبان یونانی نوشته شده و همین موضوع، بر ارزش‌های توریستی این منطقه، افزوده است.

کرفتو غاری دیدنی و زیبا است که در کوه‌های آهکی و در یک دره واقع شده است. این غار بزرگ و باستانی ایرانی، معماری صخره‌ای و دستکند دارد و به‌عنوان یکی از میراث ملی کشور شناخته می‌شود.

با رفتن به کردستان، حتما از عمارت خسروآباد دیدن کنید!

عمارت خسروآباد یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کردستان است که در سنندج واقع شده و بازدید از آن، در شگفتی‌های جذابی را به رویتان باز می‌کند. این عمارت که تاریخچه آن به دوران قاجار برمی‌گردد، یک یادگار از فرهنگ اعیان‌نشینی است.

معماری عمارت خسروآباد، کاملا ایرانی است و قدم زدن در باغ زیبای آن، می‌تواند احساسات زیادی را در شما به‌وجود بیاورد. این عمارت در بلوار خسروآباد واقع شده و رفتن به آن‌جا، این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که شانس بازدید از تفرجگاه هفت آسیاب، پارک امیریه، حمام صلاحی، امامزاده پیرمحمد، حمام شیشه و عمارت سالار سعید را نیز به‌دست بیاورید.

جمع‌بندی

همان‌طور که با ما همراه بودید، در این مقاله به معرفی جاذبه های گردشگری کردستان پرداختیم. کردستان منطقه‌ای زیبا و تکرارنشدنی در کشورمان است که با وجود داشتن مردمانی مهمان‌نواز، شاد و مهربان بهترین گزینه برای گردش و سفر به‌حساب می‌آید. شما با رفتن به این منطقه از ایران، فرصت بازدید از اورامانات مریوان، روستای پالنگان، دریاچه زریوار، بازارچه مرزی مریوان، مجموعه تفریحی پارک آبیدر، باغ کرفتو و عمارت خسروآباد را به‌دست می‌آورید.

بالا