لطفا منتظر باشید

جاده های جذاب جنوب ایران در یک نگاه

جاده های جذاب جنوب ایران در یک نگاه
اشتراک گذاری

قبل‌از اینکه به جنوب کشور ایران مسافرت کنید، بهتر است با جاده های جذاب جنوب ایران در یک نگاه به‌طور کامل آشنا باشید. کشور ایران یکی از جذاب‌ترین کشورهایی است که در سرتاسر دنیا وجود دارد؛ علاوه‌بر جاذبه‌های طبیعی و منحصربه‌فرد، جاده‌های فوق‌العاده‌ای نیز ساخته شده‌اند.

بیشتر این جاده‌ها از طبیعت گذشته و مناظر منحصربه‌فردی را درون خود دارند. در جنوب ایران جاده‌های زیادی ساخته شده‌اند که بسیار زیبا بوده و از مناظر خاصی نیز عبور می‌کنند. همراه ما باشید تا در ادامه این مطلب، زیباترین آن‌ها را باهم بررسی کنیم.

جذاب‌ترین جاده‌های جنوب ایران

جاذبه‌های بسیار زیادی در جنوب کشور ایران واقع شده‌اند که جاده‌های خاص را باید از مهم‌ترین آن‌ها دانست. بررسی جاده های جذاب جنوب ایران در یک نگاه می‌تواند به شما آشنایی کامل از مسیرهای منحصربه‌فرد در این بخش از کشور بدهد. می‌خواهیم در ادامه بهترین جاده‌هایی که در جنوب ایران واقع شده و می‌توانید در آن رانندگی کنید را باهم روی متن به تماشا بنشنیم.

جاده ساحلی چابهار به بریس

در بررسی جاده های جذاب جنوب ایران در یک نگاه باید به جاده ساحلی چابهار به بریس نیز اشاره کنیم. این جاده به‌دلیل گذشتن از روستای بریس، ویژگی‌های زیادی را درون خود قرار داده است. این جاده به‌صورت ساحلی بوده و در امتداد دریای عمان حرکت می‌کند.

دشت و کوهستان‌های فراوانی در این جاده واقع شده‌اند که قطعا شما را جذب خود می‌کنند. این جاده پر از سوژه‌های عکاسی بوده و طبیعت خارق‌العاده‌ای نیز دارد. علاوه‌بر گذرکردن از کنار دریای عمان، این جاده جاذبه‌های دیگری مانند خلیج گواتر، بندر بریس، پسا بندر و روستای رمین را نیز درون خود جای ‌داده است.

جاده چابهار به بندر گواتر

چابهار یکی از مناطق خاص در ایران است که جاده‌های فوق‌العاده‌ای به آن می‌رسند. مسیری که از این منطقه به بندر گواتر می‌رسد نیز جذابیت منحصربه‌فردی برای شما خواهد داشت. این مسیر به مرز پاکستان رسیده و در اواسط آن نیز بندر بریس وجود دارد.

در یک طرف این مسیر کوه‌های مریخی و درطرف‌دیگر موج دریای عمان را مشاهده خواهید کرد. در فصل زمستان و اوایل بهار، این جاده زیبایی خاصی به خود گرفته و قطعا شما را جذب می‌کند. همین دلایل نیز موجب شده‌اند تا آن را در لیست جاده های جذاب جنوب ایران قرار دهیم.

جاده شهداد به نهبندان

جاده دیگری که می‌توانیم آن را در کنار دیگر موارد لیست جاده های جذاب جنوب ایران در یک نگاه معرفی کنیم، جاده شهداد به نهبندان نام دارد. قطعا عبور از دل کویر برای شما جذابیت زیادی خواهد داشت. این جاده کویری صاف و مستقیم بوده و در مسیر از کلوت‌های شهداد می‌گذرد.

یکی از جاذبه‌های طبیعی که می‌توانید در این جاده مشاهده کنید، غروب خورشید است که زیبایی بی‌نظیری به جاده می‌بخشد. برای اینکه از گرمای هوای آن در امان باشید، بهتر است در فصل پاییز یا زمستان از آن عبور کنید.

جاده پارسیان به بندر مقام

یکی از جاده‌های خاص که بیش از 20 سال عمر داشته و به غرب هرمزگان می‌رود، جاده پارسیان به بندر مقام نام دارد. در یکی از طرفین این جاده، کوه و در طرف ‌دیگر آن دریای خلیج فارس واقع شده‌اند. مناظر موجود در این جاده چشم‌نواز بوده و پیچ‌و‌خم‌هایی نیز در آن قرار دارند.

جاده شیراز به کازرون

اگر کمی از جنوب، به سمت غرب کشور حرکت کنید، قطعا جاده شیراز به کازرون جذابیت زیادی برای شما خواهد داشت. دلیلی که این جاده در لیست جاده های جذاب جنوب ایران در یک نگاه قرار گرفته، دیواره‌های سنگی آن هستند.

این مسیر فوق‌العاده جذاب از دشت ارژن عبور کرده و در فصل بهار نیز بوی گل شما را مست خواهد کرد. دشت‌های شقایق وحشی و دشت‌های گل نرگس نیز در این جاده واقع شده‌اند که در فصل پاییز و زمستان نیز جذابیتی عالی خواهند داشت.

جاده شهرکرد به ایذه

جاده شهر کرد به ایذه نیز یکی از بهترین مواردی است که در جاده های جذاب جنوب ایران قرار دارد. این جاده در حدفاصل خوزستان و چهار محال و بختیاری بوده و باید آن را یکی از مرتفع‌ترین جاده‌های ایران دانست. این جاده در فصل بهار هوای فوق‌العاده خنک دارد و سرسبزی آن قطعا شما را مست می‌کند. گذر آن از ارتفاعات زاگرس و زرد کوه نیز از دیگر جاذبه‌هایی هستند که در این جاده مشاهده خواهید کرد.

نکاتی برای رانندگی در جاده‌های جنوب ایران

برای اینکه بتوانید بهترین سفر جاده‌ای را به جنوب کشور داشته باشید، بهتر است برخی از نکاتی که برای این کار وجود دارند را مورد بررسی دقیق قرار دهید. این نکات بسیار مهم بوده و تاثیر زیادی در تجربه سفر شما دارند. از مهم‌ترین آن‌ها باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • اکثر جاده‌های جنوب روشنایی نداشته و بهتر است در روز روشن رانندگی کنید.

  • توجه داشته باشید که برخی از این جاده‌ها هوای بسیار گرمی دارند؛ به همین دلیل در فصل تابستان در آن‌ها رانندگی نکنید.

  • بهتر است از بومیان منطقه دررابطه‌با مسیر پرس‌وجو کرده یا نقشه‌ای را به‌همراه داشته باشید.

بهترین هتل‌های جاده‌ای جنوب کشور

اما نکته‌ای که می‌خواهیم در کنار جاده های جذاب جنوب ایران در یک نگاه به شما ارائه دهیم، هتل‌هایی هستند که در این منطقه وجود دارند. شما باید قبل‌از مسافرت به جنوب کشور لیست هتل‌هایی که در این مناطق وجود دارند را بررسی کنید. بهترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • هتل میراژ کیش

  • هتل سورینت قشم

  • هتل مارینا پارک کیش

  • بوتیک هتل فولتون

  • هتل ترنج کیش

  • هتل هرمز بندرعباس

  • هتل ریم رام عسلویه

  • هتل هما بندرعباس

  • هتل پرواز بوشهر

  • هتل هرمز قشم

  • هتل تیلار بندرعباس

  • هتل دلوار بوشهر

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید بهترین تجربه را از سفر به جنوب کشور داشته باشید، بررسی جاده های جذاب جنوب ایران در یک نگاه مهم‌ترین قدم‌هایی است که باید برای این کار بردارید. جاده‌های بسیار زیادی در جنوب کشور ایران واقع شده‌اند که هرکدام جذابیت‌های طبیعی خاصی را دارند.

با رانندگی در این جاده‌ها قطعا از مناظر طبیعی لذت برده و تجربه‌های تکرارنشدنی برای شما ثبت می‌شوند. در این مطلب پراهمیت‌ترین و زیباترین این جاده‌ها به همراه نکات رانندگی در آن‌ها را باهم بررسی کردیم. شما می‌توانید در هتل‌های ذکر شده برای این جاده‌ها نیز اقامت داشته باشید.

بالا