لطفا منتظر باشید

دانستنی های سفر جاده ای با کودک

دانستنی های سفر جاده ای با کودک
اشتراک گذاری

قبل‌از اینکه یک مسافرت خانوادگی به‌صورت جاده‌ای داشته باشید، مطالعه دانستنی های سفر جاده ای با کودک اهمیت زیادی باید برای شما داشته باشد. درصورتی‌که کودک خردسال دارید و می‌خواهید با آن‌ها به یک سفر بروید، باید بدانید که این سفر را به چه شکل انجام دهید.

مسافرت با کودکان قطعا می‌تواند تجربه‌های خوبی برای آن‌ها داشته باشد. این موضوع زمانی جذاب‌تر می‌شود که سفر شما به‌شکل جاده‌ای باشد. باید بدانید که این کار نکات و توجه‌های ویژه‌ای را به‌همراه دارد. همراه ما باشید تا در ادامه این موارد را باهم بررسی کنیم.

چگونه با کودکان سفر جاده‌ای داشته باشیم؟

درصورتی‌که به‌دنبال مسافرت رفتن با کودکان خود به‌صورت جاده‌ای هستید، باید بدانید که کدام موارد در دانستنی های سفر جاده ای با کودک جای می‌گیرند. پراهمیت‌ترین نکاتی که باید دراین‌رابطه بدانید را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

سعی کنید از خودروهای بزرگ و راحت استفاده کنید

اگر بخواهیم مهم‌ترین نکته و دانستنی های سفر جاده ای با کودک را به شما ارائه دهیم، قطعا استفاده از یک خودروی بزرگ و جادار در برترین آن‌ها قرار می‌گیرد. درصورتی‌که به‌دنبال یک سفر جاده‌ای باشید، انتخاب ماشین مناسب اولویت برتر را برای شما دارد.

اگر چندین اتومبیل دارید یا می‌خواهید برای مسافرت یک ماشین اجاره کنید، بهتر است سراغ مدل‌های شاسی‌بلند یا کراس‌اوور بروید. این مدل‌ها معمولا از فضای داخلی بیشتری برخوردار بوده و به‌دلیل سیستم تعلیق نرم، راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند. هرچه این اتومبیل جدیدتر باشد، قابلیت‌های بهتری را برای راحت‌تر شدن سفر به شما ارائه خواهد داد.

به سیستم پخش ماشین توجه کنید

همان‌طور که در بخش قبل نیز اشاره کردیم، ماشین اهمیت زیادی در یک سفر جاده‌ای دارد. سیستم پخش اتومبیل شما باید کیفیت خوبی داشته باشد تا در طول سفر کودکان با گوش‌دادن به موسیقی سرگرم شوند. درصورتی‌که یک اتومبیل به‌روز داشته باشید، می‌توانید از سیستم پخش DVD آن نیز استفاده کرده و کارتون‌هایی را برای کودکان خود پخش کنید.

وسایل الکترونیکی به‌همراه داشته باشید

موضوعی که کمتر والدینی در دانستنی های سفر جاده ای با کودک به آن توجه می‌کنند، به‌همراه ‌داشتن وسایل الکترونیکی برای سرگرمی است. بسیاری از والدین بر این باور هستند که مسافرت تنها برای مشاهده مناظر بیرون بوده و کودک نباید با تبلت یا گوشی خود مشغول شود.

این موضوع تا حدودی درست است؛ اما زمانی که کودک درون خودرو قرار می‌گیرد، محدودیت‌های بیشتری برای سرگرمی خواهد داشت. به همین دلیل بهتر است تبلت یا گوشی به‌همراه داشته باشید تا با سررفتن حوصله کودک، میزان محدودی با تبلت مشغولش کنید.

چند کتاب صوتی دانلود کنید

یکی از جالب و جذاب‌ترین ترفندهایی که در دانستنی های سفر جاده ای با کودک وجود دارد، استفاده از کتاب‌های صوتی است. علاوه‌بر اینکه قادر هستید در ماشین خود به موسیقی‌های مختلف گوشی دهید، شما می‌توانید چندین کتاب صوتی خوب نیز دانلود کنید.

این کتاب‌ها می‌توانند در ژانرهای مختلف کودک و نوجوان باشند. پس‌از دانلود این کتاب‌ها، قادر هستید آن‌ها را در سیستم پخش خودروی خود قرار داده و چندین ساعت به یک کتاب گوش دهید. این‌گونه کودک نیز داستان‌های جدید و جذاب را به آسان‌ترین شکل در ذهن خود ثبت می‌کند.

یک میز کوچک به همراه داشته باشید

اگر می‌خواهید سفر جاده‌ای شما با کودکان راحت‌تر شود، باید یک میز کوچک درون ماشین به‌همراه خود داشته باشید. میزهای کوچکی ساخته شده‌اند که قادر به استفاده از آن‌ها درون خودرو هستید. کاربرد اصلی آن‌ها برای قراردادن وسایل بازی یا ظرف غذای کودک است.

با خرید آن‌ها می‌توانید به‌راحتی به کودکان خود غذا داده و نگران ریختن آن روی کف اتومبیل نباشید. توجه کنید که برای استفاده از این میزها باید فضای سرنشین زیادی در صندلی عقب اتومبیل وجود داشته باشد.

برنامه سفر را باتوجه‌به کودکان خود تنظیم کنید

پیشنهادی که برای شما داریم، تنظیم برنامه سفر جاده‌ای باتوجه‌به علایق و نظرات کودکان‌تان است. یکی از دانستنی های سفر جاده ای با کودک که اهمیت بالایی نیز دارد، توجه به نظر کودکان در شرایط مسافرت است.

درصورتی‌که نظر کودک خود را برای این موضوع بپرسید، علاوه‌بر فراگیری شرکت در بحث‌های مهم و موثر، قطعا بیشتر به کودکانتان خوش می‌گذرد؛ زیرا می‌توانید به مکان‌های مورد علاقه آن‌ها رفته و خاطراتی خوش برایشان رقم بزنید. برای این کار می‌توانید تصاویر مکان‌های مد نظر یا نقشه را به آن‌ها نشان دهید.

تهیه خوراکی‌های جذاب را فراموش نکنید

مورد فوق‌العاده مهمی که در میان دانستنی های سفر جاده ای با کودک قرار می‌گیرد، تهیه خوراکی‌های جذاب برای داخل خودرو است. همان‌طور که می‌دانید سفرهای جاده‌ای که با اتومبیل انجام می‌شوند کمی طولانی بوده و این موضوع ممکن است باعث گرسنه شدن کودکان شود.

برای رفع این مشکل باید خوراکی‌هایی را تهیه کنید که علاوه‌بر سالم‌ بودن، جذابیت ظاهری زیادی نیز برای کودکان داشته باشند. در این صورت کودک باتجربه خوردنی‌های جدید سرگرم شده و کمتر خسته می‌شود.

از ماشین‌زدگی غافل نشوید

آخرین نکته‌ای که باید به‌عنوان مهم‌ترین دانستنی های سفر جاده ای با کودک به شما بگوییم، ماشین‌زدگی کودکان است. بسیاری از والدین به این موضوع توجهی نکرده و بعدها از مسافرت خود پشیمان می‌شوند. ماشین‌زدگی درصورتی رخ می‌دهد که کودک مدت‌زمان زیادی در ماشین نشسته باشد.

این موضوع ممکن است خود را به روش‌های گوناگونی نشان دهد؛ از حالت تهوع گرفته تا اعصاب خردی. برای رفع این مشکل بهتر است یک لیوان شیر به کودک خود بدهید یا درصورت امکان بگذارید که در صندلی عقب کمی دراز بکشد. همچنین بهتر است پس‌از هر 1 الی 2 ساعت رانندگی طولانی توقف داشته باشید تا کودک کمی هوا بخورد.

جمع‌بندی

بررسی انواع دانستنی های سفر جاده ای با کودک، می‌تواند به شما برای داشتن یک سفر جذاب و منحصربه‌فرد کمک کند. سفر با کودکان قطعا برای آن‌ها جذاب بوده و خاطراتی به‌یادماندنی برایشان ثبت می‌کند؛ اما درصورتی‌که برخی از نکات را رعایت نکنید، امکان اذیت ‌شدن آن‌ها نیز وجود خواهد داشت.

پراهمیت‌ترین این نکات شامل سوارشدن در یک خودروی راحت، پخش موسیقی برای سرگرمی، تهیه میز داخل ماشین و خوردن خوراکی‌های جذاب می‌شوند. تمامی آن‌ها را در این مطلب باهم بررسی کردیم؛ حال می‌توانید با بهره‌گیری از آن‌ها یک سفر جاده‌ای عالی داشته باشید.

بالا