لطفا منتظر باشید

شهرها و اقامتگاه های مسیر جاده ای به چابهار

شهرها و اقامتگاه های مسیر جاده ای به چابهار
اشتراک گذاری

ایران کشوری با مساحتی گسترده است و برای رفتن به یک مقصد خاص، راه‌های مختلفی وجود دارد. به همین سبب، برای رفتن به چابهار نیز چندین راه وجود دارد. در ادامه این مطلب از بانی رنت قصد داریم شهرها و اقامتگاه ‌های مسیر جاده ای به چابهار را از شهر تهران به این مکان زیبا و جذاب معرفی کنیم تا بتوانید از شهرهای مختلف ایران در طول سفر خود دیدن کنید و یک مسافرت به‌یادماندنی را برای خود رقم بزنید.


 

نزدیک‌ترین مسیر از تهران به چابهار

اگر قصد دارید از سمت تهران، نزدیک‌ترین مسیر را به سوی چابهار انتخاب کنید، بهترین راه، عبور از کاشان، اردستان، یزد و کرمان است. طی کردن این راه با ماشین شخصی حدود ۱۹ تا ۲۰ ساعت طول می‌کشد. البته این زمان کاملا به ترافیک بعضی جاده‌ها بستگی دارد. در این بخش شهرها و اقامتگاه ‌های مسیر جاده ای به چابهار را در نزدیک‌ترین صورت بررسی می‌کنیم.

باید گفت که اولین شهری که پس‌از خارج شدن از تهران به آن خواهید رسید، قم است.‌ شما می‌توانید در طی سفر به چابهار به زیارت حرم حضرت معصومه (س) نیز بروید و مدتی را در آنجا سپری کنید.

اقامتگاه اول؛ کاشان

اولین شهری که بعداز قم با آن مواجه می‌شوید، کاشان است. بعداز ۲۴۰ کیلومتر رانندگی، می‌توانید مقداری در این اقامتگاه استراحت کنید. همچنین کاشان دارای تعداد زیادی مکان‌های دیدنی ازجمله خانه بروجردی‌ها، خانه طباطبایی‌ها، باغ فین و تپه سیلک است که به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین شهرها و اقامتگاه ‌های مسیر جاده ای به چابهار محسوب می‌شود.

اقامتگاه دوم؛ اردستان و اصفهان

بعداز شهر کاشان، حدود ۲۲۰ کیلومتر بعد به اردستان می‌رسید. در این مکان زیبا که یکی از شهرها و اقامتگاه ‌های مسیر جاده ای به چابهار است می‌توانید بروید جاهای دیدنی این شهر را مانند مسجد جامع اردستان و یک قنات را ببینید و در آن به استراحت بپردازید.

همچنین در این مسیر می‌‌توانید قبل‌از رسیدن به اردستان، به سمت اصفهان راه خود را تغییر دهید. جاذبه‌های این شهر به‌قدری بسیار است که می‌تواند شما را برای ساعت‌ها به‌خود جذب کند. شما می‌توانید ازطریق اصفهان نیز خود را به نایین‌یزد که یکی از شهرها و اقامتگاه ‌های مسیر جاده ای به چابهار است برسانید؛ اما در این صورت مسیر شما طولانی‌تر می‌شود و بهتر است از اردستان بروید.

از جاذبه‌های نایین‌یزد می‌توان به خانه تاریخی امامی، قلعه نایین، بازار تاریخی، خانه تاریخی پرنیا، کاروانسرا و دیگر اماکن جذاب و دیدنی اشاره کرد. این شهر با زیبایی‌های خود می‌تواند یک مسافرت و تجربه بی‌نظیر برای شما به ارمغان بیاورد.

اقامتگاه سوم؛ یزد

از پلیس‌راه نایین‌یزد می‌توانید به آزادراه نایین‌اردکان وارد شوید. در این مسیر از اردکان، میبد و زارچ، برای رسیدن به یزد عبور می‌کنید. شما می‌توانید برای استراحت در شهرهای میبد یا اردکان نیز اقامت کنید و مدتی را صرف گردش در مسجد جامع، خانه‌های تاریخی، بازار، قلعه‌ها، کاروان‌سرا، برج کبوترخانه و دیگر مکان‌ها کنید.

اگر قصد دارید از بیشتر جاهای دیدنی یزد دیدن کنید، توصیه می‌شود یک شب در این شهر بمانید و اقامتگاه یا اتاقی در هتل برای خود رزور کنید. این کار برای شما بسیار بهتر است؛ چراکه می‌توانید هم از مرکز و هم از مکان‌های دیدنی اطراف یزد دیدن کنید و سوغات این شهر را که شامل مواردی مثل ارده، باقلوا، کیک یزدی و ظروف سفالی است را تهیه کنید.

اقامتگاه چهارم؛ کرمان

پس‌از عبور و اقامت در یزد، از بزرگ‌راه کنار این شهر خارج شوید و راه خود را در آزادراه یزدبافق ادامه دهید تا به آخر بزرگ‌راه رفسنجان-انار برسید. اکنون شما در رفسنجان کرمان هستید و حدود ۲۵۱ کیلومتر رانندگی کرده‌اید. این شهر که یکی از شهرها و اقامتگاه ‌های مسیر جاده ای به چابهار است هم می‌توانید مقداری استراحت کنید و هم بهترین و مرغوب‌ترین پسته ایران را برای خود تهیه کنید.

به‌غیر از رفسنجان، کرمان جاهای دیدنی دیگری مانند آتشکده زرتشتیان، شاهزاده ماهان، کاروان‌سرا، بازار، باغ فتح آباد، بازار، موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری دیگری دارد که می‌توانید با یک برنامه‌ریزی، از تمام آن‌ها دیدن کنید. بعد‌از این شهر، بم و بزمان در انتظار شما هستند که می‌توانید برای سوخت ماشین و استراحت کردن به آن‌ها وارد شوید.

اقامتگاه آخر؛ سیستان و بلوچستان

در ادامه مسیر به ایران‌شهر می‌رسید. برای رسیدن به این مکان حدود ۸۰ کیلومتر را باید رانندگی کنید و اگر خسته نیستید می‌‌توانید برای مشاهده مکان‌های دیدنی این شهر مانند قلعه ناصری مدتی را نیز در آنجا سپری کنید. همچنین، اگر قصد ندارید از این شهر دیدن کنید در جاده بم-‌نیک‌‌شهر چابهار بمانید و از تقاطع جاده بمپور عبور کنید و همین مسیر را ادامه دهید.

تا رسیدن به نیک‌شهر حدود ۱۷۰ کیلومتر است که می‌توانید در آن به‌عنوان یکی از شهرها و اقامتگاه ‌های مسیر جاده ای به چابهار در آن استراحت کنید و مکان‌های دیدنی آن را از آبشارهای مختلف گرفته تا قلعه نیک‌شهر و منطقه حفاظت‌شده کوه پوزک را گردش کنید‌

این شهر آخرین اقامتگاه مسیر پایتخت به چابهار بود که می‌توانید از آن استفاده کنید و مسافرت خود را کامل‌تر کنید. از پلیس‌راه نیک‌شهر تا شهر چابهار تقریبا ۱۴۲ کیلومتر است که می‌توانید با حدود 1 ساعت و ۵۰ دقیقه رانندگی آن را طی کنید. با عبور کردن از این مسیر حالا دیگر به مقصد خود رسیده‌اید و می‌توانید از مکان‌های دیدنی بندر چابهار دیدن کنید.

به‌یاد داشته باشید که این مسیر نزدیک‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای شروع مسافرت از تهران به بندر چابهار با ماشین شخصی بود. اگر مبدا شما شهر دیگری است، برای آن مسیرهای متفاوتی وجود دارد که طی آن نیز می‌توانید از شهرها و اقامتگاه ‌های مسیر جاده ای به چابهار دیدن کنید و مسافرت ایران‌گردی لذت‌بخشی داشته باشید.

به‌علاوه، بهتر است بدانید که بهترین زمان مسافرت از شهرهای مختلف به بندر چابهار، فصل‌های پاییز تا بهار است که آب‌وهوای این شهر متعدل و دلپذیر است. همچنین لازم است که قبل‌از شروع سفر، آب‌وهوای مکان‌هایی که قصد دارید در آنجا بمانید را بررسی کنید تا با خود ملزومات و وسایل مورد نیاز را ببرید.

جمع‌بندی

در این مطلب از بانی رنت در مورد شهرها و اقامتگاه ‌های مسیر جاده ای به چابهار را از مبدا تهران بررسی کردیم و گفتیم که در مسیر خود می‌توانید از چه امکانی دیدن کنید. بندر چابهار در سال‌های گذشته بسیار پرطرفدار شده است و هرسال مسافران و گردشگران بیشتری به آن مسافرت می‌کنند. ازجمله دلایل محبوبیت این شهر این است که جزء یکی از مناطق آزاد ایران به‌حساب می‌آید.

بالا